Áruházak Facebook Instagram Youtube Üzenet

Az biztos, hogy a változatos étkezés a gondos bevásárlásnál és a minőségi alapanyagoknál kezdődik, de hogyan tovább? Egészséges életmóddal foglalkozó bejegyzéseinkben hasznos tippeket és táplálkozási tanácsokat osztunk meg, hogy inspirációt és egy kis segítséget nyújthassunk a gördülékeny és energikus hétköznapokhoz.

Nem önzőség: ezért fontos az egészséges életmód várandósan és kisbaba mellett is

2020-10-14

Habár a (fogantatástól számított) első 1000 nap során a magzatot és kisbabát ért környezeti hatások egy életre befolyásolják a gyermek egészségi kilátásait és lehetőségeit (az epigenetikai programozás révén), sajnos mégis nagyon sok olyan bevett gyakorlat, szokás és tanács van, amelyek egyáltalán nem támogatják ezeket a folyamatokat. Mire figyeljünk hát várandósan és kisbaba mellett nemcsak a saját, de a gyermekünk egészsége érdekében is?

Olvass tovább
Az vagy, amit megeszel: így befolyásolja az ételeink minősége az életünket

2020-10-01

Amíg a legtöbb divatdiéta arra koncentrál, hogy milyen élelmiszercsoportot vagy makrotápanyagot (nem) ehetünk, hogy hány kalóriát vihetünk be, vagy éppen hány órától nem ehetünk, addig mára már a kutatások is kimutatták, hogy az elfogyasztott ételek minősége legalább olyan fontos hosszú távon az egészségünk és az egészséges formánk támogatásában, mint a mennyiség (kalória vagy hogy hány gramm szénhidrát). De tudjuk-e, hogy ez mit jelent a gyakorlatban, kik azok a kvalitariánusok, mi a locavore mozgalom lényege, és hogy honnan is származik az étel, ami az asztalunkra kerül?

Olvass tovább
Nyári (fitt) forma egész évben: 10 tipp a fenntartható, egészséges életmódért

2020-09-15

A nyári forma télen, a téli forma nyáron készül… vagy hogy is van ez? Létezik egyáltalán egész évben fenntartható forma, vagy törvényszerű a téli súlygyarapodás, a 2 hét alatt elbukó újévi fogadalmak, a tavaszi-nyári villámdiéták és a jojózás ördögi köre? Hogyan alakíthatnánk ki olyan életmódot, amelyet bármilyen évszakban vagy élethelyzetben úgy tudunk rugalmasan alakítani, hogy az egyszerre támogatja az egészségünket és a fitt külsőnket?

Olvass tovább
Pörgős mindennapok: 5 tipp a hatékony őszkezdéshez az egész családnak

2020-08-28

Villámgyorsan elrepült az idei nyár is, és nyakunkon az ősz: a nyaralások, balatoni hétvégék után a sulikezdés és a dolgos(abb) mindennapok. Ahhoz, hogy könnyen menjen a visszarázódás és még könnyebben vegyük az akadályokat (na meg az őszi-téli influenza-szezont), érdemes tudatosan figyelni az életmódunkra és táplálkozásunkra, hogy az felesleges stressz helyett inkább támogassa a mindennapjainkat és a teljesítőképességünket.

Olvass tovább
Hozzátáplálás: így lehet élmény az egész családnak

2020-08-14

A hozzátáplálás nagy mérföldkő a baba és persze a szülők életében is, így nem mindegy, hogy az első étkezések, majd az első hetek és hónapok hogyan telnek, hiszen ilyenkor lehet megalapozni a gyermek későbbi ízlését, az étkezéshez való viszonyát és nyitottságát az új ízekre és ételekre.

Olvass tovább
Nyaralás alatt is fitten: így ússzuk meg plusz kilók nélkül a vakációt

2020-07-31

Ció..áció…vakáció! Felhőtlen szórakozás és kikapcsolódás – vagy mégsem? Sokak számára lehet stresszforrás akár az utazás alatt felszaladt kilóktól való félelem vagy éppen fordítva: az egészséges életmódon való túlzott aggódás. Pedig lehet élvezni a nyaralást és a finom falatokat úgy, hogy hazatérve se mutasson többet a mérleg és még nagyobb lendülettel folytathassuk az egészségtudatos életmódot. Ehhez gyűjtöttünk össze most 5 tippet és még több ételötletet az éttermezéstől kezdve az utazásig.

Olvass tovább
7+1 ok, amiért érdemes a gyömbért mint szuperélelmiszert a mindennapok részévé tenni

2020-07-22

Rengeteg kultúrában nagy becsben tartják a gyömbért gyógyhatása és gasztronómiai szerepe miatt. A népgyógyászatban már ősidők óta használják: émelygésre és egyéb gyomorpanaszok kezelésére is alkalmas. Ezzel a gyógynövénnyel csökkentheted a koleszterinszinted, de segíthet a fogyásban és a vércukorszintedre is pozitív hatással lehet.

Olvass tovább
Nem csak nyulaknak: 3 izgalmas nyári szupersaláta

2020-07-17

Sajnos a salátákat a mai napig elég gyakran éri az a vád, hogy nem elég laktatóak vagy éppen unalmasak. Pedig semmi sem áll távolabb a valóságtól! Ha valamikor, hát ilyenkor nyáron érdemes megismerkedni velük, és a mindennapi étkezések részéve tenni őket – ehhez nemcsak 3 receptet, de további hasznos tippeket is hoztunk.

Olvass tovább
Drámaian növekszik az ételérzékenyek száma

2020-07-16

Rád is furcsán néznek az étteremben vagy a szállodában, ha az ételek allergéntartalma után érdeklődsz? Kerülöd a glutént egészségügyi okokra hivatkozva, de nem veszik komolyan a szolgáltatóiparban?

Olvass tovább
SZUPERÉLELMISZEREK - Valóban szuperek?

2020-07-10

Hallottad már a “superfood”, azaz a szuperélelmiszer kifejezést? Mostanság igen felkapottak ezek a táplálékok, melyek végeláthatatlan jótékony hatásaik kapcsán kerültek porondra. Mik azok a szuperélelmiszerek? Miért ennyire sikeresek?

Olvass tovább
Tényleg a szénhidrátmentes diéta a fogyás titka?

2020-07-02

Rengeteg ígéretes diéta kering a neten. Napjában többször is szembejönnek újabb reklámok tartós fogyást kecsegtető ígéretekkel. De vajon ezek közül melyik az, amelyhez nemcsak gyors eredmény, de tartós karcsúság és egészséges, jó közérzet is párosul?

Olvass tovább
Biztosan jó döntést hozol, mikor a barna cukrot választod a fehér helyett?

2020-06-10

Egy magyar állampolgár átlagosan 270 gramm hozzáadott cukrot fogyaszt hetente, ez majdnem 65 teáskanálnyi mennyiségnek felel meg (forrás: Bassford, 2015. 7. o.).. 1 gramm cukor 4 kalóriát tartalmaz, tehát egy ember átlagosan 1080 kalóriát fogyaszt belőle egy héten.

Olvass tovább
Te megnézed a címkét a csomagoláson?

2020-06-08

Az emberek különböző szempontok szerint nézik az élelmiszerek csomagolását. Sokan a dizájn alapján választanak, de a megjelenésen túl vannak más tényezők is, amiket nem árt figyelembe venni. A címkén legtöbben a szénhidráttartalmat vizsgálják, azon belül is a hozzáadott cukor arányát. Ahhoz, hogy teljes képet kapjunk egy termékről, nem árt figyelembe venni a többi adatot is. Segítünk eligazodni a számok mögött található információk útvesztőjében.

Olvass tovább
Miért a teljes kiőrlésűt válaszd?

2020-05-29

A gabonák világviszonylatban a legfontosabb tápláléknak, a legtöbb kultúrában alapélelmiszernek számítanak. Gazdaságosak, energiát adnak, tápanyagokkal látják el a szervezetet. Ha teljesértékű gabonát vagy abból készült termékeket fogyasztasz, már tettél egy lépést az egészséges életmódhoz vezető úton.

Olvass tovább
Hogyan működik a stresszreakció? Milyen hatással van az egészségünkre?

2020-05-26

A stressz mindennapi életünk része. Az, hogy ki, hogyan tudja kezelni, egyéni beállítottság kérdése, de a stresszkezelés szerencsére tanulható. Érdemes ismerni, hogyan vigyázhatunk magunkra, mert a tartósan fennálló stressznek akár egészségkárosító hatása is lehet.

Olvass tovább
Immunerősítők a természetből

2020-05-20

Néhány egyszerű és gazdaságos otthoni megoldással te is megtámogathatod az immunrendszeredet. Számos természetes módszer és vírusellenes gyógynövény létezik, melyek rendkívül hatásosak a kórokozók elleni küzdelemben. 5 nagyszerű tippet osztunk meg ma Veled.

Olvass tovább
Ezért ne hagyd ki a reggelit!

2020-05-14

Ezerszer hallottad már, hogy a reggeli a legfontosabb étkezés? Ahhoz, hogy jól is csináld, és a szervezeted igazán fenséges kiszolgálásban részesüljön a nap kezdetén, szerencsés, ha tudod is, mire és miért érdemes figyelni. Például mikor érdemes a várva várt kávét inni? Egyáltalán mit csinál velünk egy jó reggeli? Most többek közt ezekre a kérdésekre is fény derül.

Olvass tovább
Diéták helyett életmódváltás? Ezt az 5 dolgot cseréld le elsőként a konyhádban!

2020-05-14

Ha már régóta kerülgeted az életmódváltás témáját, de még nem igazán sikerült átalakítani ehhez a szokásaidat, mutatunk pár tippet! Segíts magadnak azzal, hogy olyan környezetet teremtesz a konyhádban, amiben nem kell elzárnod magad elől semmit. Cserélj alapvető termékeket egészségesebbre, és készítsd el velük továbbra is a kedvenc ételeidet!

Olvass tovább
Hogyan őrizd meg az alakodat a karantén végére?

2020-05-12

Az önkéntes otthoni karantén nehézségekkel, de emellett sok kényelemmel is jár. Az is előfordul, hogy kicsit többet lustálkodunk, vagy egyszerűen csak sokkal kevesebb lehetőségünk adódik éppen mozgásra. Az a szuper hírünk van, hogy mindig van mit tenni az egészségért, a testünkért és így az alakunkért is, még egy ilyen rendhagyó helyzetben is. Olvass tovább tippjeinkért!

Olvass tovább

Szerzőink

Petri Nóra, táplálkozási és életmód tanácsadó, természetgyógyász hallgató

Petri Nóra vagyok, táplálkozási és életmód tanácsadással foglalkozom. Amikor van egy kis szabadidőm olvasok: táplálkozás témakörben bármit, minden cikkben és könyvben találok valamit, amivel egyet tudok érteni és bővíthetem tudásomat. Nagyon szeretek sütni és főzni, hobbimnak tekintem új receptek megalkotását, ezért a blogomon több saját fejlesztésű receptet is találsz. Számomra a konyha a kikapcsolódással egyenlő. Abban segítek az embereknek, hogy kialakítsanak az életvitelüknek megfelelő és hosszútávon tartható, egészséges életmódot. Elsősorban a megelőzés a cél.

Okos Tímea Kitti, táplálkozási és életmód tanácsadó, gasztroblogger, író, újságíró

Szenvedélyem nemcsak a kiegyensúlyozott és hosszútávon fenntartható egészséges életmód, hanem ennek kialakításában is segíteni másoknak – akár a tanácsadásokon, akár az írásaimmal. Nem hiszek a divatdiétákban vagy a szélsőségekben, hiszem viszont, hogy mindenki ki tud alakítani egy olyan élvezhető életmódot, ami a hosszú távú egészségi céljait is szolgálja. Kisfiunk születése óta pedig még fontosabbnak tartom figyelni a tudatos étkezésre és az aktív mindennapokra, hiszen a következő generáció egészsége nagymértékben függ azoktól az életmódbéli döntésektől, amelyeket mi hozunk meg ma. Ezért is írtam meg az első magyar nyelvű BLW-könyvet, ezért is dolgozom szívvel-lélekkel (az egész család által szerethető) receptötleteken, (olvasmányosan tudományos) cikkeken vagy tanácsadásokon – az egészségesebb családokért és egy egészségesebb világért.