Áruházak Facebook Instagram Youtube Üzenet

Az biztos, hogy a változatos étkezés a gondos bevásárlásnál és a minőségi alapanyagoknál kezdődik, de hogyan tovább? Egészséges életmóddal foglalkozó bejegyzéseinkben hasznos tippeket és táplálkozási tanácsokat osztunk meg, hogy inspirációt és egy kis segítséget nyújthassunk a gördülékeny és energikus hétköznapokhoz.

Rizsen és krumplin túl: itt van néhány egészséges köretújdonság!

2021-04-19

Érdemes túllépni a hagyományos köreteken, és bátran kísérletezni új alapanyagokkal, hiszen a változatosság nemcsak gyönyörködtet, de ebben az esetben az egészségünknek (na meg a formánknak) is jót tesz. Tippek, trükkök, receptek!

Olvass tovább
Segítség, home office-ban van a család!

2021-04-13

Vannak olyan élethelyzetek, mikor a család hetekig össze van zárva: a szülők otthonról dolgoznak, a gyerekek iskola, óvoda helyett a lakásban töltik a napjukat. Ilyen a mostani pandémiás helyzet vagy akár a vírus nélküli szünetek is. A világjárvány sok mindent megváltoztatott: a nappalikból irodák, óvodák lettek, a konyhák étteremmé alakultak. Egyszerre kell dolgozni, sütni, főzni, gyerekekkel tanulni, játszani, kutyát sétáltatni.

Olvass tovább
Mit uzsizzon a gyerek? 11 egészséges nassolnivaló (nem csak) kicsiknek

2021-03-29

Amíg a főétkezéseket csak-csak megoldjuk, addig a kisétkezésekről sokszor megfeledkezünk vagy csak oda adunk valamit a gyereknek, amikor jelzi, hogy éhes. Pedig a tízóraik és uzsonnák nemcsak elengedhetetlenek a kisgyermekek étkezésében, de az egyik legnagyobb segítségünk lehet a válogatósság megelőzésében is. Azaz megéri a kis tervezést és készülést – ehhez gyűjtöttünk össze tippeket és recepteket.

Olvass tovább
5 szupersaláta a fitt és energikus tavaszhoz

2021-03-17

Végre megérkezett a jó idő, süt a nap, és a természettel együtt mi is vágyunk a testi-lelki megújulásra. Arról nem is beszélve, hogy lassan előkerülnek a rövidebb ruhák, így sokan ilyenkor igyekeznek életmódot váltani, és jobban figyelni az étkezésükre. Szerencsére a melegedő időben jobban kívánjuk a könnyedebb fogásokat, így ez tökéletes időszak ahhoz, hogy színes és izgalmas salátákkal dobjuk fel a napjainkat.

Olvass tovább
Boldog, gluténmentes húsvéti ünnepeket!

2021-03-15

Az ünnepek közeledtével heteken keresztül tervezgetjük a menüt, a családi, baráti látogatások útvonalát. Ilyenkor az ételérzékeny embereknek sokkal körültekintőbbnek kell lenniük, minden egyes étkezést meg kell tervezni, különösen azt, ami nem otthon történik. Ha hozzánk érkezik nem érintett, vagyis nem diétázó vendég, akkor pedig szeretnénk megmutatni, hogy mi is tudunk éppen olyan finomakat készíteni, mint a hagyományosan étkezők.

Olvass tovább
A rántott karfiolon túl: tippek és receptek a húsmentes étkezésekhez

2021-03-02

Vannak, akik a böjti időszak miatt, mások pedig egészségügyi, etikai vagy fenntarthatósági és környezetvédelmi szempontok miatt szeretnék csökkenteni a húsfogyasztásukat. A húsmentes étkezés itthon sokáig egyet jelentett a rántott sajttal és a rántott karfiollal, pedig egyrészt a megszokott ételekben is remekül lehet helyettesíteni az állati eredetű alapanyagokat, másrészt pedig tényleg elképesztően változatos és ízletes fogásokat lehet így is készíteni. Ehhez gyűjtöttünk össze tippeket a klasszikus ételek újragondolásától kezdve az újfajta receptötletekig.

Olvass tovább
Alapkamra: 12+1 (olcsó) alapanyag, ami MINDIG legyen otthon

2021-02-17

Az egészséges életmód a bevásárlásnál és az otthoni ételkörnyezettel kezdődik – azaz azzal, hogy milyen termékeket vásárolunk meg, mik lesznek elérhető közelségben. Egy tudatosan kialakított és feltöltött alapkamra elengedhetetlen a változatos és kiegyensúlyozott étkezéshez, hiszen ha jó ételekkel vagyunk körbevéve, akkor onnan már nem tudunk nagyot hibázni.

Olvass tovább
Természetesen édes: cukormentes nasik (nem csak) babáknak és gyerekeknek

2021-02-02

Ahogy a kisbabák becsatlakoznak a hozzátáplálással a családi étkezésekbe, úgy érdemes felülvizsgálni a család étkezési szokásait, és szükség esetén úgy igazítani, hogy az mindenkinek ideális legyen a gyerekektől a felnőttekig – azaz mindenki ugyanazt tudja enni. Így például az édességeket is, amelyek leginkább a cukrok és az édesítőszerek miatt lesznek kérdésesek. Pedig számtalan lehetőség van olyan nassolnivalók készítésére, amelyek hozzáadott cukrok vagy mesterséges édesítőszerek nélkül élvezhetők az egész család számára – erre gyűjtöttünk össze most ötleteket.

Olvass tovább
Hogyan tudjuk olcsóbbá tenni az amúgy is macerás, ráadásul igen költséges diétát?

2021-01-28

A diagnosztizált cöliákiások számára nincs választási lehetőség, élethosszig tartó gluténmentes diétát kell tartaniuk ahhoz, hogy minőségi, teljes életet tudjanak élni. A be nem tartott diéta súlyos egészségkárosodáshoz vezethet!

Olvass tovább
Idén végre tényleg lefogyok… vagy mégsem: így (ne) bukjuk el az újévi fogadalmakat

2020-12-23

Hiába bukunk bele évről-évre, hiába halljuk, hogy az újévi fogadalmak nem működnek, mégis minden év elején nekifutunk, és elhatározzuk, hogy végre tényleg ez lesz az az év, amikor sikerül változtatni az életmódbéli szokásainkon, és nyárra beleférünk a 10 éve szekrényben porosodó ruhánkba. Miért van az, hogy a hatalmas lelkesedés 2-3 hét alatt alábbhagy, és miért ilyen nehéz változtatni akkor is, amikor úgy érezzük, mi mindent megtettünk és megtennénk? Mik a buktatók, és mi az, ami valóban segíthet elérni a céljainkat?

Olvass tovább
Kis karácsony, nagy súlygyarapodás? 10 tipp a bűntudatmentes és egészségesebb ünnepekért

2020-12-18

A decemberi ünnepi időszak sokak számára nemcsak az ajándékvadászás, az év végi fejvesztett rohanás és a kötelező rokonlátogatás miatt jelenthet stresszt, hanem a roskadozó ünnepi asztalok és a folyamatosan elérhető (és elfogyasztandó) finom falatok is miatt is. Az ünnepi túlevések legendásak – ahogy az ezt követő diétázási láz is. De miért nem tudunk ellenállni ilyenkor az ételeknek, az egész napos csipegetésnek? Mit tehetnénk azért, hogy úgy tudjuk élvezni a közös étkezéseket, hogy közben a bőrünkben is jól érezzük magunkat?

Olvass tovább
A gluténmentes sütés és főzés alapjai

2020-12-16

A gluténmentes lisztek, alapanyagok választéka az elmúlt pár évben megnövekedett. Ha nem vagyunk jártasak a használatukkal a konyhában, akkor rendesen meggyűlhet velük a bajunk, ugyanis a gluténmentes gabonákból készült lisztek viselkedése, felhasználási módja nagyon eltérő lehet a hagyományos lisztekétől. Ebben a cikkben a saját sütési és főzési tapasztalataimat osztom meg veletek.

Olvass tovább
Az első, célirányos gluténmentes vásárlás

2020-12-09

A cöliákia diagnózisát nem könnyű lelkileg feldolgozni. Hiába tudtunk jól sütni, főzni, mindent újra kell tanulnunk az alapoktól. Új alapanyagokkal kell megismerkednünk, de szerencsére nincs olyan hagyományos ételalapanyag, aminek ne lenne gluténmentes alternatívája, vagy ne tudnánk valamivel helyettesíteni. Friss diagnózissal a kezünkben nem egyszerű az első bevásárlás. Célszerű előtte elolvasni pár kipróbált receptet, számba venni, hogy mit, mivel fogunk helyettesíteni. Ebben a cikkben próbálok ehhez segítséget nyújtani.

Olvass tovább
Piros alma, mogyoró: mi kerüljön a gyerekek csizmájába?

2020-12-04

Érdemes Mikuláskor (is) törekedni arra, hogy egészségesebb nassolnivalók kerüljenek a piros kis csomagokba a piciknek, vagy egyszer az évben belefér? Hogyan kezeljük az ünnepekkor és a mindennapokban a gyerekek cukorfogyasztását, mi legyen a különbség, és mire figyeljünk? Egyáltalán, miért is olyan fontos foglalkozni azzal, hogy mennyi hozzáadott cukrot esznek a kicsik?

Olvass tovább
A diagnózistól a gluténmentes konyháig

2020-12-02

Ma a világon egyre több embert érintő probléma a glutén okozta betegségek. Ezeknek a kóros állapotoknak rendkívül sokféle tünete lehet, és az egész szervezetet érinthetik. A figyelmeztető jelek változatosak, és bármilyen életkorban jelentkezhetnek

Olvass tovább
Miért nem működnek a divatdiéták, és mit (t)ehetnénk helyettük?

2020-11-24

Naponta jelennek meg új fogyókúrás termékek és diétás irányzatok, több ismerősünk fogyózik éppen, mint amennyi nem. Ennek ellenére mégis egyre többen küzdenek evési- és súlyproblémákkal. Miért vannak kudarcra ítélve ezek a próbálkozások? Mi az, amiről mindig megfeledkezünk?

Olvass tovább
Válogatós a gyerek? 6 tuti tipp, amit segíthet

2020-11-11

Kisgyerekes családoknál az egyik leggyakoribb panasz talán az, hogy a gyerek válogatós, hogy nehéz étterembe járni vele, vagy akár a családi étkezések is sokszor torkolnak veszekedésbe és feszült pillanatokba. Pedig egyáltalán nem törvényszerű, hogy az asztal csatatérré, az étkezés pedig hatalmi játszmává váljon, ahogy az sem, hogy a gyerekek csak a tésztát vagy a kakaós csigát eszik meg. Számtalan olyan tudomány és gyakorlat által bizonyított módszer és tanács létezik, amelyek segíthetnek nemcsak megelőzni, de akár orvosolni is a gyerek étkezése körüli problémákat.

Olvass tovább
Nem luxus: hóvégi spórolós tippek az egészséges életmódhoz

2020-10-29

Habár az egyik leggyakoribb aggodalom vagy akár ellenérv az életmódváltással vagy az egészségtudatos életmóddal kapcsolatosan az, hogy drága, ez így nem feltétlenül állja meg a helyét. Egyrészt érdemes a minőségi alapanyagokra, főzésre és tudatos étkezésre (na meg a rendszeres mozgásra) úgy tekinteni, mint a legjobb hosszú távú befektetésre és a legolcsóbb egészségbiztosításra. Másrészt, ha néhány dologra figyelünk, akkor igenis nagyon sokat spórolhatunk (nem csak) hó végén.

Olvass tovább
Nem önzőség: ezért fontos az egészséges életmód várandósan és kisbaba mellett is

2020-10-14

Habár a (fogantatástól számított) első 1000 nap során a magzatot és kisbabát ért környezeti hatások egy életre befolyásolják a gyermek egészségi kilátásait és lehetőségeit (az epigenetikai programozás révén), sajnos mégis nagyon sok olyan bevett gyakorlat, szokás és tanács van, amelyek egyáltalán nem támogatják ezeket a folyamatokat. Mire figyeljünk hát várandósan és kisbaba mellett nemcsak a saját, de a gyermekünk egészsége érdekében is?

Olvass tovább
Az vagy, amit megeszel: így befolyásolja az ételeink minősége az életünket

2020-10-01

Amíg a legtöbb divatdiéta arra koncentrál, hogy milyen élelmiszercsoportot vagy makrotápanyagot (nem) ehetünk, hogy hány kalóriát vihetünk be, vagy éppen hány órától nem ehetünk, addig mára már a kutatások is kimutatták, hogy az elfogyasztott ételek minősége legalább olyan fontos hosszú távon az egészségünk és az egészséges formánk támogatásában, mint a mennyiség (kalória vagy hogy hány gramm szénhidrát). De tudjuk-e, hogy ez mit jelent a gyakorlatban, kik azok a kvalitariánusok, mi a locavore mozgalom lényege, és hogy honnan is származik az étel, ami az asztalunkra kerül?

Olvass tovább
Nyári (fitt) forma egész évben: 10 tipp a fenntartható, egészséges életmódért

2020-09-15

A nyári forma télen, a téli forma nyáron készül… vagy hogy is van ez? Létezik egyáltalán egész évben fenntartható forma, vagy törvényszerű a téli súlygyarapodás, a 2 hét alatt elbukó újévi fogadalmak, a tavaszi-nyári villámdiéták és a jojózás ördögi köre? Hogyan alakíthatnánk ki olyan életmódot, amelyet bármilyen évszakban vagy élethelyzetben úgy tudunk rugalmasan alakítani, hogy az egyszerre támogatja az egészségünket és a fitt külsőnket?

Olvass tovább
Pörgős mindennapok: 5 tipp a hatékony őszkezdéshez az egész családnak

2020-08-28

Villámgyorsan elrepült az idei nyár is, és nyakunkon az ősz: a nyaralások, balatoni hétvégék után a sulikezdés és a dolgos(abb) mindennapok. Ahhoz, hogy könnyen menjen a visszarázódás és még könnyebben vegyük az akadályokat (na meg az őszi-téli influenza-szezont), érdemes tudatosan figyelni az életmódunkra és táplálkozásunkra, hogy az felesleges stressz helyett inkább támogassa a mindennapjainkat és a teljesítőképességünket.

Olvass tovább
Hozzátáplálás: így lehet élmény az egész családnak

2020-08-14

A hozzátáplálás nagy mérföldkő a baba és persze a szülők életében is, így nem mindegy, hogy az első étkezések, majd az első hetek és hónapok hogyan telnek, hiszen ilyenkor lehet megalapozni a gyermek későbbi ízlését, az étkezéshez való viszonyát és nyitottságát az új ízekre és ételekre.

Olvass tovább
Nyaralás alatt is fitten: így ússzuk meg plusz kilók nélkül a vakációt

2020-07-31

Ció..áció…vakáció! Felhőtlen szórakozás és kikapcsolódás – vagy mégsem? Sokak számára lehet stresszforrás akár az utazás alatt felszaladt kilóktól való félelem vagy éppen fordítva: az egészséges életmódon való túlzott aggódás. Pedig lehet élvezni a nyaralást és a finom falatokat úgy, hogy hazatérve se mutasson többet a mérleg és még nagyobb lendülettel folytathassuk az egészségtudatos életmódot. Ehhez gyűjtöttünk össze most 5 tippet és még több ételötletet az éttermezéstől kezdve az utazásig.

Olvass tovább
7+1 ok, amiért érdemes a gyömbért mint szuperélelmiszert a mindennapok részévé tenni

2020-07-22

Rengeteg kultúrában nagy becsben tartják a gyömbért gyógyhatása és gasztronómiai szerepe miatt. A népgyógyászatban már ősidők óta használják: émelygésre és egyéb gyomorpanaszok kezelésére is alkalmas. Ezzel a gyógynövénnyel csökkentheted a koleszterinszinted, de segíthet a fogyásban és a vércukorszintedre is pozitív hatással lehet.

Olvass tovább
Nem csak nyulaknak: 3 izgalmas nyári szupersaláta

2020-07-17

Sajnos a salátákat a mai napig elég gyakran éri az a vád, hogy nem elég laktatóak vagy éppen unalmasak. Pedig semmi sem áll távolabb a valóságtól! Ha valamikor, hát ilyenkor nyáron érdemes megismerkedni velük, és a mindennapi étkezések részéve tenni őket – ehhez nemcsak 3 receptet, de további hasznos tippeket is hoztunk.

Olvass tovább
Drámaian növekszik az ételérzékenyek száma

2020-07-16

Rád is furcsán néznek az étteremben vagy a szállodában, ha az ételek allergéntartalma után érdeklődsz? Kerülöd a glutént egészségügyi okokra hivatkozva, de nem veszik komolyan a szolgáltatóiparban?

Olvass tovább
SZUPERÉLELMISZEREK - Valóban szuperek?

2020-07-10

Hallottad már a “superfood”, azaz a szuperélelmiszer kifejezést? Mostanság igen felkapottak ezek a táplálékok, melyek végeláthatatlan jótékony hatásaik kapcsán kerültek porondra. Mik azok a szuperélelmiszerek? Miért ennyire sikeresek?

Olvass tovább
Tényleg a szénhidrátmentes diéta a fogyás titka?

2020-07-02

Rengeteg ígéretes diéta kering a neten. Napjában többször is szembejönnek újabb reklámok tartós fogyást kecsegtető ígéretekkel. De vajon ezek közül melyik az, amelyhez nemcsak gyors eredmény, de tartós karcsúság és egészséges, jó közérzet is párosul?

Olvass tovább
Biztosan jó döntést hozol, mikor a barna cukrot választod a fehér helyett?

2020-06-10

Egy magyar állampolgár átlagosan 270 gramm hozzáadott cukrot fogyaszt hetente, ez majdnem 65 teáskanálnyi mennyiségnek felel meg (forrás: Bassford, 2015. 7. o.).. 1 gramm cukor 4 kalóriát tartalmaz, tehát egy ember átlagosan 1080 kalóriát fogyaszt belőle egy héten.

Olvass tovább
Te megnézed a címkét a csomagoláson?

2020-06-08

Az emberek különböző szempontok szerint nézik az élelmiszerek csomagolását. Sokan a dizájn alapján választanak, de a megjelenésen túl vannak más tényezők is, amiket nem árt figyelembe venni. A címkén legtöbben a szénhidráttartalmat vizsgálják, azon belül is a hozzáadott cukor arányát. Ahhoz, hogy teljes képet kapjunk egy termékről, nem árt figyelembe venni a többi adatot is. Segítünk eligazodni a számok mögött található információk útvesztőjében.

Olvass tovább
Miért a teljes kiőrlésűt válaszd?

2020-05-29

A gabonák világviszonylatban a legfontosabb tápláléknak, a legtöbb kultúrában alapélelmiszernek számítanak. Gazdaságosak, energiát adnak, tápanyagokkal látják el a szervezetet. Ha teljesértékű gabonát vagy abból készült termékeket fogyasztasz, már tettél egy lépést az egészséges életmódhoz vezető úton.

Olvass tovább
Hogyan működik a stresszreakció? Milyen hatással van az egészségünkre?

2020-05-26

A stressz mindennapi életünk része. Az, hogy ki, hogyan tudja kezelni, egyéni beállítottság kérdése, de a stresszkezelés szerencsére tanulható. Érdemes ismerni, hogyan vigyázhatunk magunkra, mert a tartósan fennálló stressznek akár egészségkárosító hatása is lehet.

Olvass tovább
Immunerősítők a természetből

2020-05-20

Néhány egyszerű és gazdaságos otthoni megoldással te is megtámogathatod az immunrendszeredet. Számos természetes módszer és vírusellenes gyógynövény létezik, melyek rendkívül hatásosak a kórokozók elleni küzdelemben. 5 nagyszerű tippet osztunk meg ma Veled.

Olvass tovább
Ezért ne hagyd ki a reggelit!

2020-05-14

Ezerszer hallottad már, hogy a reggeli a legfontosabb étkezés? Ahhoz, hogy jól is csináld, és a szervezeted igazán fenséges kiszolgálásban részesüljön a nap kezdetén, szerencsés, ha tudod is, mire és miért érdemes figyelni. Például mikor érdemes a várva várt kávét inni? Egyáltalán mit csinál velünk egy jó reggeli? Most többek közt ezekre a kérdésekre is fény derül.

Olvass tovább
Diéták helyett életmódváltás? Ezt az 5 dolgot cseréld le elsőként a konyhádban!

2020-05-14

Ha már régóta kerülgeted az életmódváltás témáját, de még nem igazán sikerült átalakítani ehhez a szokásaidat, mutatunk pár tippet! Segíts magadnak azzal, hogy olyan környezetet teremtesz a konyhádban, amiben nem kell elzárnod magad elől semmit. Cserélj alapvető termékeket egészségesebbre, és készítsd el velük továbbra is a kedvenc ételeidet!

Olvass tovább
Hogyan őrizd meg az alakodat a karantén végére?

2020-05-12

Az önkéntes otthoni karantén nehézségekkel, de emellett sok kényelemmel is jár. Az is előfordul, hogy kicsit többet lustálkodunk, vagy egyszerűen csak sokkal kevesebb lehetőségünk adódik éppen mozgásra. Az a szuper hírünk van, hogy mindig van mit tenni az egészségért, a testünkért és így az alakunkért is, még egy ilyen rendhagyó helyzetben is. Olvass tovább tippjeinkért!

Olvass tovább

Szerzőink

Petri Nóra, táplálkozási és életmód tanácsadó, természetgyógyász hallgató

Petri Nóra vagyok, táplálkozási és életmód tanácsadással foglalkozom. Amikor van egy kis szabadidőm olvasok: táplálkozás témakörben bármit, minden cikkben és könyvben találok valamit, amivel egyet tudok érteni és bővíthetem tudásomat. Nagyon szeretek sütni és főzni, hobbimnak tekintem új receptek megalkotását, ezért a blogomon több saját fejlesztésű receptet is találsz. Számomra a konyha a kikapcsolódással egyenlő. Abban segítek az embereknek, hogy kialakítsanak az életvitelüknek megfelelő és hosszútávon tartható, egészséges életmódot. Elsősorban a megelőzés a cél.

Okos Tímea Kitti, táplálkozási és életmód tanácsadó, gasztroblogger, író, újságíró

Szenvedélyem nemcsak a kiegyensúlyozott és hosszútávon fenntartható egészséges életmód, hanem ennek kialakításában is segíteni másoknak – akár a tanácsadásokon, akár az írásaimmal. Nem hiszek a divatdiétákban vagy a szélsőségekben, hiszem viszont, hogy mindenki ki tud alakítani egy olyan élvezhető életmódot, ami a hosszú távú egészségi céljait is szolgálja. Kisfiunk születése óta pedig még fontosabbnak tartom figyelni a tudatos étkezésre és az aktív mindennapokra, hiszen a következő generáció egészsége nagymértékben függ azoktól az életmódbéli döntésektől, amelyeket mi hozunk meg ma. Ezért is írtam meg az első magyar nyelvű BLW-könyvet, ezért is dolgozom szívvel-lélekkel (az egész család által szerethető) receptötleteken, (olvasmányosan tudományos) cikkeken vagy tanácsadásokon – az egészségesebb családokért és egy egészségesebb világért.

Kohári Éva, gasztroblogger, matematika, fizika szakos tanár, Gluténmentes Íz-Lik blog tulajdonosa

Főállásban egy budapesti általános iskolában tanítok. Gyerekkorom óta szeretek sütni és főzni. A lányom 2013 óta cöliákiás, a kisfiam pedig tejfehérje-allergiás több, mint egy éve. A diagnózisok után újra kellett tanulnom a sütés, a főzés alapjait. Én készítem itthon a glutén- és tejmentes péksüteményeket, a tortákat, a lányom mindennapi ebédjét. Számomra a legfontosabb, a gyerekeim egészsége. Fontos, hogy ne lógjanak ki a sorból, ők is ugyanolyan boldog, felszabadult gyerekek legyenek, mint a társaik. Ezen dolgozom naponta a konyhában is.