Áruházak Facebook Instagram Youtube Üzenet

Az utolsó pillanatra hagyjuk a vásárlást Karácsony és Mikulás előtt

Az Auchan az édességek terén is felkészült a decemberi forgalomra Budapest, 2010. december 1. – Évről évre a vevők a jelentősebb vásárlásokat decemberre hagyják, novemberben főleg az árakciók népszerűek, hiszen ilyenkor a vásárlók elsősorban felmérik az árakat, nézelődnek. Az Auchanban az édességek kínálatában a csokoládé és a tejbevonó termékek egyaránt helyet kaptak. A tavalyi tapasztalatok alapján idén e két termékféleség várhatóan fele-fele arányban képviselteti magát az eladásokban.

A karácsonyi forgalmat megelőzően egy kisebb hullám Mikuláshoz köthető, melynek nagy része az utolsó három napban realizálódik, de vannak, akik néhány nap késéssel vásárolnak és ajándékoznak mikulás figurát vagy mikulás csomagot. Ennek az lehet az oka, hogy sokan az ünnep után mennek családlátogatásra, és ilyenkor vesznek még mikulásokat a gyerekeknek.

„Érdekes, hogy bár a 2009-es piaci visszajelzések szerint tovább szűkült az alacsonyabb árú tejbevonó termékek aránya, az Auchannál ezzel szemben azt tapasztaltuk, hogy bár a forgalom nagy részét még mindig a tejcsokoládé mikulások és csomagok tették ki, de darabszámban közel ugyanannyi volt a tejbevonó és a tejcsokoládé termékek aránya” ­­­– mondta el Gillemot Katalin, az Auchan kommunikációs vezetője.

Az édességeket tekintve a teljes év végi forgalom kicsit több, mint harmadát teszi ki a Mikulás szezon, ebből jól látszik, hogy nagyobb hangsúlyt képviselnek a szaloncukrok és a desszertek a forgalomban. Az eladott darabszám tekintetében viszont fele-fele az arány a Mikulás-napi és a karácsonyi szezonrész között.

Mindazok, akik édesség helyett inkább gyümölccsel lepnék meg szeretteiket, a magyar almák széles választéka mellett a déli- és egzotikus gyümölcsök között is válogathatnak.