Áruházak Facebook Instagram Youtube Üzenet

Auchan Csoport: stabil növekedés 2010-ben

Párizs, 2011. március 8. ■ Jelentősen növekedett az árbevétel (+ 7,1 %) és az EBITDA (+ 7,1 %) ■ Emelkedett a nettó eredmény (+ 6,6 %) ■ Csökkent a befektetések értéke (- 9,8 %) valamint az eladósodás mértéke (-19,5 %)

Árbevétel: 42,5 milliárd euró (összességében +7,1 % és +4,9 % a benzin értékesítést leszámítva, változatlan árfolyamon).

2010-ben a Csoport adózás előtti konszolidált árbevétele 7,1%-kal 42,5 milliárd euróra növekedett. A növekedést az árfolyam kedvező hatása és az üzemanyag árak emelkedése támogatta. A benzinértékesítés nélkül, változatlan árfolyamon számolt +4,9%-os emelkedés, a bővülésnek (+3,6%) és az összehasonlítható áruházak kielégítő teljesítményének (+1,3%) köszönhetően még mindig jelentősnek tekinthető.

3%-os árbevétel növekedés tapasztalható Franciaországban, Nyugat-Európa egyéb országaiban (Spanyolország, Olaszország, Portugália, Luxemburg) összességében +1,1%-os az emelkedés, Közép- és Kelet-Európa országaiban (Lengyelország, Magyarország, Románia, Oroszország, Ukrajna), valamint Ázsiában (Kínában és Tajvanon) – ahol az év során végzett fejlesztések nagy része összpontosult –, +22,7%-os növekedés figyelhető meg. Az árbevétel 46%-a Franciaországban realizálódik, 54%-a pedig külföldön, ezen belül 27%-ban Nyugat-Európában, leszámítva Franciaországot, és ugyancsak 27%-ban Közép- és Kelet-Európa országaiban, valamint Ázsiában.

 

 

EBITDA: 2 514 millió euró (+ 7,1 %)

Az EBITDA 7,1%-os növekedéssel 2 514 millió eurót tesz ki, ez – csakúgy, mint 2009-ben –  az árbevétel 5,9%-át teszi ki. Franciaországban a csoport a CVAE (a vállalat által hozzáadott érték alapján való adózás: 2010-ben 57 millió euró) adózási mód mellett döntött, amely kedvezően befolyásolta az EBITDA értékét (a CVAE nélküli növekedés 4,6%), valamint a működési bevételekből származó eredményt, azonban nem érinti a nettó eredményt.

 

 

Nettó eredmény: 742 millió euró (+ 6,6 %)

A működési bevételekből származó eredmény +2,1%-kal emelkedett (A CVAE hatását leszámítva - 2,3 %) 1 334 millió euróra.

A növekedést azonban a készlet, értékcsökkenési és amortizációs költségek emelkedése hátrányosan befolyásolja.

A működési eredmény 742 millió euróra emelkedett, ami 2009-hez viszonyítva javulást (+6,6 %) mutat.

Végezetül a csoport anyavállalatra eső nettó eredménye 705 millió euró (+6,7%), ami 2009-hez hasonlóan az árbevétel arányában 1,7%-ot tesz ki.

 

 

Befektetések: 1 385 millió euró (-9,8 %)

A folyó befektetések értéke eléri az 1 385 millió eurót,  s 2009-hez viszonyítva 9,8%-os csökkenést mutat. A befektetések megoszlása: Franciaország 36%, Nyugat-Európa egyéb országai 21%, Közép- és Kelet-Európa országai, valamint Ázsia 43%.

 

 

Jelentős csökkenés az eladósodás mértékében: 2 300 millió euró (-19,5 %)

A nettó pénzügyi adósság 19,5%-os csökkenéssel 2.300 millió eurót tett ki, ami a saját tőkére vetítve 27,1% (2009-ben 36,6%) és 1,3 évnyi cash-flow-t jelent (2009-ben 1,7 év volt). A fejlődés a befektetések nagyságának csökkenésével, valamint a cash-flow javulásával magyarázható. Ez utóbbi 1 686 millió euróról 1 823 millió euróra emelkedett (+8,1 %).

A csoport az év során aláírt egy 1 milliárd eurós szindikált hitelt, amellyel egy azonos értékű, 2011-ben lejáró hitelt váltott ki. Ugyancsak átalakította kötelezettségeinek kezelését: 329 millió euró értékben visszavásárolta 2011-ben, 2013-ban és 2014-ben lejáró kötvényeit, majd 2017. évi lejárattal újabb kötvényeket bocsájtott ki 500 millió euró értékben.

 

 

Vianney Mulliez, az Igazgatótanács elnöke a következőképpen kommentálta az eredményeket :

„Ebben az évben, az 50 éves fennállásunkat megelőző 2010-es esztendőben, mindhárom fontos piacunkon – Franciaországban, Oroszországban és Kínában – jó üzleti teljesítményeket könyvelhettünk el. Ezek az országok jelentik Kelet-Európával együtt húzópiacainkat, amelyek révén bevételeink növekedése meghaladta a 7%-ot. Vevőink megelégedettségét tükrözi, hogy áruházaink látogatottsága az összehasonlítható áruházak esetében ez évben is  emelkedett: 1,9 milliárd vásárlásra került sor.

A jó gazdasági teljesítmény megtartását mutatja  a 7,1%-os növekedést mutató EBDITA, valamint a 6,7%-os emelkedést mutató nettó eredmény.

Az év során az ázsiai hipermarketek száma meghaladta a 200-as határt, bevásárlóközpontjaink száma pedig világszerte meghaladta a 300-at; a szupermarketek tevékenysége ismét fellendült és 4%-os növekedéssel elérte a 6,9 milliárd eurós forgalmat. E-kereskedelmünk átalakítása és egy üzletágba való szervezése hozzájárul a további fejlődéshez.

Ebben az évben 262 000 munkatársunk ismét nagy hozzáértésről és odaadásról tett tanúbizonyságot. Nekik köszönhető, hogy vevőink az általunk elvárt, megkülönböztetett figyelemben részesülnek, bármilyenek is működésünk egyéb körülményei.

Az eladósodási mutató jelentős csökkenésével, szilárd mérleggel vághatunk neki a 2011-es évnek. Az ez évi kilátások sokkal kedvezőbbnek ígérkeznek a feltörekvő országokban, mint az euró zónában.”

 

Kulcsszámok 2010. december 31-én (a nemzetközi IAS/IFRS könyvelési szabványoknak megfelelően)

 

Millió euróban

2010

2009

Változás

 

Rendes tevékenység eredménye

42 492

39 671

+ 2 821

+7,1 %

EBITDA1

2 514

2 348

+ 166

+ 7,1 %

Folyó működési eredmény

1334

1307

+ 27

+ 2,1 %

Nettó működési eredmény

742

696

+ 46

+ 6,6 %

Nettó eredmény – anyavállalatra eső

705

661

+ 44

+ 6,7 %

Millió euróban

2010

2009

Változás

 

Befektetések 2

1385

1536

- 151

- 9,8 %

Nettó pénzügyi kötelezettség

2 300

2 856

- 556

- 19,5 %

Teljes jegyzett tőke

8 471

7 813

+ 658

+ 8,4 %

Nettó pénzügyi kötelezettség/ jegyzett tőke

27%

37%

 

 

 

1          Az egyéb termékek és működési költségek, valamint amortizáció, értékcsökkenés és készlet (kivéve a készlet értékcsökkenésre számított költségeket és jóváírásokat) költségek nélküli működési eredmény.

2          Kivéve a vállalati átcsoportosításokat (az immateriális eszközök, tárgyi eszközök és ingatlanok, valamint üzemi felszerelések beszerzését).

 

 

HIPERMARKETEK

12 országban és régióban 559 hipermarket

34,2 milliárd euró adózás előtti konszolidált bevétel (+7,9 %)

A hipermarketek adózás előtti konszolidált bevétele +7,9%-kal 34,2 milliárd euróra emelkedett, ez adja a Csoport teljes jövedelmének 80%.-át. A növekedés az összehasonlítható áruházak jó teljesítményének (+1,3%), valamint a bővülésnek köszönhetően benzinértékesítés nélkül, változatlan árfolyamon számolva is eléri az +5,3%-ot. Az üzletpark 44 áruházzal bővült: ebből 6 Nyugat-Európában, 8 Közép- és Kelet-Európában, 30 Ázsiában található, ahol ezzel átléptük a 200-as határt. Franciaországban a hipermarketek forgalma elérte a 15,2 milliárd eurót, ezzel +2,8%-os növekedést ért el. Az összehasonlítható áruházak forgalma,  benzin nélkül +0,8%-os növekedést mutat.  A 2010-ben az ebbe a tevékenységbe könyvelt e-kereskedelem ugyancsak tovább fejlődött: nevezetesen. Marseille-ben elindult az Auchandirect.

 

 

SZUPERMARKETEK

5 országban 748 szupermarket

6,9 milliárd euró adózás előtti konszolidált bevétel (+4,0 %)

Folytatódik a szupermarketek fellendülése. Az adózás előtti konszolidált bevétel +4,0%-kal 6,9 milliárd euróra emelkedett. A fejlődés pillére Franciaország, annak ellenére, hogy az itteni állomány 11 áruházzal csökkent, valamint Oroszország, ahol igen dinamikus növekedés figyelhető meg.

Az év során az üzletek száma összességében kilenccel gyarapodott. Nyugat-Európa 3 országában (Franciaországban, Spanyolországban és Olaszországban), ahol a modellt kialakították, a Simply Market helyzete megszilárdult és az üzletek száma állandósult: 19 üzlet nyílt meg, 30-at eladtak, vagy bezártak. A fejlődés folytatódik, különösen Közép- és Kelet-Európában: Lengyelországban 2 üzlet nyílt meg, Oroszországban pedig 18.

 

 

IMMOCHAN

12 országban és régióban 312 kereskedelmi központ van a kezelésünkben (ebből 26 megbízásos alapon)

486milliárd euró adózás előtti bevétel (+7,1 %)

Az Immochan bevételei 7,1%-kal, 486 milliárd euróra emelkedtek. A növekedés hátterében a bővülés áll: az év során az Immochan újabb 106.000 m2 kereskedelmi üzletfelületet alakított ki és 15 üzletközponttal számlál többet (a 16 újonnan nyitott központból 5 Nyugat-Európában, 3 Közép-Kelet-Európában, 8 Ázsiában található, 1-et pedig eladtak). A kereskedők támogatását szolgáló programnak köszönhetően javult a foglaltsági arány, az üres üzlethelyiségek aránya a 2009 év végi 4,8%-ról 2010 év végére 3,4%-ra csökkent.

2010 végén az Immochan kezelésében összesen 1,8 millió m2-nyi üzlethelyiség található, ennek 74%-a tulajdonban van.

ONEY BANQUE ACCORD

10 országban 6,4 millió ügyfél és  372 millió euró nettó banki árbevétel (+2,1 %)

A nettó banki árbevétel + 2,1%-kal 372 millió euróra emelkedett, nevezetesen a refinanszírozási feltételek javulásának köszönhetően. Bár még hátrányosan befolyásolják  az eredményeket, de a nettó kockázati költségek a legtöbb országban, különösen Spanyolországban csökkentek. A tevékenység eredménye + 29,1%-kal 41 millió euróra emelkedett, a nettó eredmény pedig +52,4%-kal 25 millió euróra. 2010 év végén az Oney Banque Accord mintegy negyven partnervállalat cégére alatt 6,4 millió ügyféllel rendelkezett. Az év során tovább bővítette partneri körét és az eddigi 51%-os rész helyett 100%-os tulajdont szerzett a spanyolországi AccordFin cégben.

 

 

EGYÉB TEVÉKENYSÉGEK

Franciaországban 22 Alinéa, 10 Little Extra és 28 Chronodrive üzlet

508 millió euró adózás előtti konszolidált bevétel (+13,6 %)

Az Alinéa, a Chronodrive és a Little Extra árbevétele együttesen eléri az 508 millió eurót (+13,6%). A három üzletfajta tovább építkezett Franciaországban. Az Alinéa 3 üzletet nyitott Blagnacban (Toulouse), Saint Orens-ban (Toulouse) és Limoges-ban. A Chronodrive 12 új üzletet hozott létre és a lánc most már összesen 28 bolttal rendelkezik. A Little Extra betelepült Lille-be, Roques sur Garonne-ba (Toulouse) és Béziers-be, de bezárta a meluni üzletét.

2011-től az E-kereskedelmi divízió alá tartoznak az Auchandirect, a GrosBill, valamint az Auchan.fr márkák.