Áruházak Facebook Instagram Youtube Üzenet

Szerény, de stabil növekedés a hazai Auchan áruházakban 2011-ben

Több vásárló, kevesebb eladott termék – Az Auchan Csoport 4,4 százalékos árbevétel-növekedést ért el Budaörs, 2012. március 26. – Szerényen növekvő eredményekkel zárult a tavalyi év az Auchan Magyarország Kft. számára. 2,3%-os forgalom-növekedéssel 230 milliárd forintos éves forgalmat ért el a hazai leányvállalat, köszönhetően a mintegy 32 millió vásárlónak, akik kicsivel kevesebb terméket vásároltak, mint egy évvel ezelőtt. Az Auchan Csoport számára 4,4%-os adózás előtti konszolidált árbevétel-növekedéssel zárult a 2011-es esztendő, elsősorban a befektetéseknek köszönhetően. Közép-Kelet Európa és Ázsia országaiban volt a legnagyobb árbevétel-növekedés, +13,6% az előző évhez képest.

Az Auchan Magyarország Kft. szerény, de stabil 2,3%-os – azaz 1,6 százalékkal infláció alatti - forgalom-növekedést ért el a tavalyi évben, amely néhány milliárddal elmaradt az eredeti célkitűzéstől.  2011-ben a vásárlószám az előző évhez viszonyítva enyhén emelkedett (+0,59%-kal), 32 millió főre, ami szép eredmény a folyamatosan növekvő benzinárak mellett. Az eladott termékek száma kis mértékben csökkent (1,1 százalékkal), de ellentétes tendenciát is regisztráltak: Miskolcon és Maglódon jelentősen nőtt ez a mutató. A lakásfelszerelés szektor és a diszkont pont osztály kiemelkedően eredményesek voltak, s a célkitűzésnél magasabb forgalommal zárták az évet.  

 

Az árak mérséklése érdekében vállalatunk tovább csökkentette a működési költségeket, például csomagolóanyagok költségeit 6%, az energia költségeket pedig 7%-kal sikerült visszaszorítani. Ez utóbbi különösen nagy eredmény a folyamatosan növekvő energiaárak mellett. Minden takarékossági intézkedést megléptünk, hogy a kereskedelmi szektorban tapasztalható nehézségek ellenére stabil, eredményes évet tudjunk zárni” – mondta Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország vezérigazgatója.

 

Az Auchan Csoport 44,4 milliárd eurós árbevétellel, 4,4%-os adózás előtti konszolidált árbevétel-növekedéssel, az előző évnél eredményesebben zárta a tavalyi évet. Az árbevétel 45%-a Franciaországban realizálódik, 55%-a pedig külföldön, ezen belül 26%-ban Nyugat-Európában, leszámítva Franciaországot, és 29%-ban Közép- és Kelet-Európa országaiban (Magyarország, Lengyelország, Románia, Ukrajna, Oroszország), valamint Ázsiában (Kína, Taiwan). 2,4%-os árbevétel növekedés tapasztalható Franciaországban, míg Nyugat-Európa egyéb országaiban összességében 1,3%-kal csökkent az árbevétel. A legnagyobb növekedés Közép- és Kelet-Európa országaiban és Ázsiában figyelhető meg, +13,6% emelkedés az előző évhez képest. Az EBITDA 5,5%-os csökkenéssel 2 375 millió eurót tesz ki, mely így nagyjából a 2009-es szintre (2 348 millió euró) esett vissza.

 

A nettó működési eredmény 857 millió euróra emelkedett, ami 2010-hez viszonyítva jelentős, 15,5%-os javulást mutat. A folyó befektetések értéke eléri az 1 635 millió eurót, mely 2010-hez viszonyítva 18%-os növekedést mutat. A befektetések fele-fele arányban oszlottak meg Nyugat-Európa (50%), és Közép- és Kelet-Európa országai, valamint Ázsia (50%) között. A nettó pénzügyi adósság 2,9%-os csökkenéssel 2 234 millió eurót tett ki, ami a saját tőkére vetítve 24% (2010-ben 2 300 millió euró), a cash-flow pedig 1 732 euró volt (- 5,3% 2010-hez képest).

 

Eredményei alapján a Standard & Poor’s „A” hosszú távú és „A1” rövid távú besorolásba tette az Auchan csoportot. Vianney Mulliez, az Igazgatótanács elnöke a következőképpen kommentálta az eredményeket: „Mindent összevetve azt gondolom, ezek az eredmények nagyon is elfogadhatóak a tavalyi gazdasági feltételek mellett és elsősorban a 269 ezer munkatársunk kiváló munkájának köszönhetőek”.