Áruházak Facebook Instagram Youtube Üzenet

A minőségi tej- és étcsokoládé húsvéti figurákat viszik a vásárlók, a bevonóból készült édességek kevésbé kelendőek

– A kisebb kiszerelést az egészségtudatos és a szűkebb pénztárcájú vásárlók választják Budaörs, 2013. március 18. – Idén közel háromszáz-féle húsvéti édesség közül választhatnak az Auchan áruházak vásárlói. A széles kínálatban a csokoládé nyuszik és tojások különleges ízekben, méretben és csomagban, prémium minőségben, és más termékekkel kombinálva is kaphatók, 29 forinttól 4000 forintig. Az egyre népszerűbb minőségi csokoládék mellett a diabetikus édességek is nagy választékban megtalálhatóak a polcokon, mert nő azon vásárlók száma, akik preventív céllal fogyasztanak ilyen termékeket.

Az Auchan arra törekszik, hogy a lehető legszélesebb választékot kínálja vásárlói számára a húsvéti ünnepekre is. A termékek jelentős része tejcsokoládéból készült (65%), de az étcsokoládé is egyre népszerűbb (20%), a bevonó folyamatosan veszít népszerűségéből (15%), és kapható fehércsokoládéból készült termék is (1% alatt). A jól bevált kedvencekről nem szívesen mondanak le a vásárlók, de az újdonságot is keresik, pl. egyre népszerűbbek a más termékekkel – mint a plüssfigurával, bögrével – kombinált édességek. A kombinált termékek ára jellemzően 1000-2000 forint körüli.

A bevonóból készült édességek népszerűsége az utóbbi évekhez képest csökken, míg a magas kakaótartalmú tejcsokoládé, étcsokoládé termékek iránt nő a kereslet. Az alsó árkategóriás termékek a megvásárolt édességek mintegy 40%-át teszik ki, míg a felső-közép kategóriás termékek az eladott húsvéti édességek 60%-át. Az ismert nemzetközi márkák – Milka, Kinder, Nestlé – mellett a hazai márkák – pl. Stühmer, Szerencsi és Szamos – egyre kedveltebbek. A vásárlók tudatosan keresik a magasabb kakaótartalmat a termékekben, ráadásul az idei akcióban már 100 forint alatt lehet az Auchannál tejcsokoládéból készült nyuszit vásárolni, így a húsvétra kevesebbet költők is megengedhetik maguknak a jó minőségű édességeket. A gyártók a kisebb kiszerelésű csomagolás felé nyitnak, ezzel is a szűkebb pénztárcájú, illetve az egészségtudatosabb vásárlóknak kívánnak kedvezni.

A hazai beszállítók termékeinek népszerűsége egyre nő, így az Auchanban az édességek több mint 55%-a magyar gyártótól érkezik, ráadásul a kedvelt, felső-közép  kategóriás Szamos desszert tojás a húsvétot megelőző időszakban akciós áron, 1000 forintos ár alatt kapható. A hazai, népszerű termékek közé tartozik még a Szerencsi díszdobozos nyuszi tejcsokoládé, a húsvéti tejcsokoládé 40% kakaótartalommal, a diabetikus nyuszi csoki, a kézzel készített konyakmeggy, illetve a Stühmer húsvéti táblás tejcsokoládéja, húsvéti desszertje, húsvéti tojása szütyőben – tej- és étcsokoládés változatban is – és a tojásválogatása különböző ízesítésben. A diabetikus termékek a minőségi csokoládékhoz hasonlóan egyre népszerűbbek, sok vásárló megelőzés céljából fogyasztja ezeket az édességeket.

 

„Idén március utolsó hetére esik a húsvéti készülődés, ezért várhatóan takarékosabban készülnek vásárlóink is az ünnepekre. Az Auchannál ezért azt tervezzük, hogy az idei alacsony áraknak, jó akcióknak köszönhetően minden igényre választ tudunk majd adni, a szűkebb pénztárcájú vásárlók számára éppúgy, mint a márkás, különleges termékeket kereső vásárlóinknak”– mondta Gál Judit, az Auchan kommunikációs menedzsere.