Áruházak Facebook Instagram Youtube Üzenet

2012 az Auchan sajátmárkás termékek éve

– Mostantól Tuti tipp néven új saját márkás termékekkel bővíti kínálatát az áruházlánc Budaörs, 2012. június 28. – 2009 óta folyamatosan nő a sajátmárkás termékek népszerűsége az Auchanban. Az áruházlánc sajátmárkás termékpolitikájának alapja, hogy ezek a termékek az adott termékkör legnépszerűbb márkatermékével versenyképes minőséget, de alacsonyabb árat kínálnak, ezért ennyire népszerűek. Az eddigi sajátmárkás termékek mellett most új termékeket vezetnek be Tuti tipp néven, melyek megfelelő minőség mellett kiemelkedően versenyképes áron kerülnek a polcokra, kiváltva a korábbi elsőáras, de nem sajátmárkás termékeket. Az Auchan erre ez az évre a sajátmárkás termékek további térhódítására számít, 2012 végére a teljes eladott termékszám 1,5-2 százalékát ezen termékek eladásából várja.

A sajátmárkás termékek múltja, jelene, jövője

2009 végén vezette be az áruházlánc első sajátmárkás termékeit, melyek piaci részesedése a teljes eladott termékszám 0,07%-a volt abban az évben. Az Auchan saját márkás termékpolitikájának alapja az legnépszerűbb termékekkel versenyképes minőséget alacsonyabb áron – a mindenkori piacvezető terméknél 20%-kal olcsóbban – kínáló termékkínálat. Eleinte import termékekkel, később egyre nagyobb arányban Magyarországon fejlesztett sajátmárkás termékekkel bővült a választék, csak 2012-re 90 ilyen termékfejlesztést ütemeztek be. „Terveink szerint az idei év végére a teljes eladott termékszám 1,5-2%-a ezen termékek eladásából származik majd” – ismertette a terveket Dominique Ducoux, a vállalat vezérigazgatója.

Az Auchan, felismerve az elsőáras, azaz legolcsóbb, de nem sajátmárkás termékek iránt megnövekedett igényt, bevezette az azokat kiváltó, már sajátmárkás termékeket Tuti tipp néven. Ezek a termékek megfelelő minőség mellett rendkívül versenyképes áron kaphatóak. „Olyan termékválaszték kialakítása volt a célunk, mely a vevők számára nem okoz csalódást, azonban árban a legkedvezőbb a piacon. Termékcsoportonként mindig egyetlen termékre kerülhet a Tuti tipp csomagolás, hogy ezzel is segítsük a vásárlók eligazodását. 2012-ben 120 ilyen referenciaterméket fogunk bevezetni, a cél később is a választék bővítése lesz” – mondta el Pásztor Attila, az Auchan elsőáras és sajátmárkás beszerzési igazgatója. A Tuti tipp termékek névadója az Auchan egyik székesfehérvári munkatársa, aki egy pályázat keretében adta ezt a találó nevet a termékcsoportnak.

Évről évre nő a hazai saját márkás termékek száma

Míg bevezetéskor, 2009-ben mindössze 56-féle hazai sajátmárkás terméket, addig 2010-ben 143, 2011-ben 254, 2012-ben pedig már 266-féle hazai terméket kínált az Auchan a sajátmárkás termékek között. A saját fejlesztésű sajátmárkás termékek között a hazai termékek aránya meghaladja a 80%-ot. 

Egyre több elismeréssel díjazza a szakma is a sajátmárkás termékeket

Tavaly az Auchan sajátmárkás chipsét díjazta a csomagolás-design szakma, idén pedig az illatszerek kategóriában, „Habok a flakonban” című pályázatával nyert harmadik helyezést a vállalat a Kreatív által szervezett Pakk csomagolásdizájn-versenyen. Világmárkák másolásáról szó sem volt, helyette az egyedi, fiatalos és dinamikus arculat kialakítását értékelte az illatszerek csomagolásában a zsűri.

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület pedig idén márciusban a Kosár magazinnal készített közös tesztjében díjazta második hellyel az Auchan saját Alley márkanevű narancslevét, amelyet egyben a legjobb ár-érték arányú terméknek is választottak.