Áruházak Facebook Instagram Youtube Üzenet

Áruházkereső

Találja meg az Önhöz legközelebbi Auchan áruházat

Bizalomkártya

Adatkezelési tájékoztató vásárlói panaszkezeléshez, a kasszákon és a vevőszolgálaton végzett egyes tevékenységekhez Adatkezelési tájékoztató közösségi oldalaink működtetése kapcsán végzett egyes tevékenységekhez Adatkezelési tájékoztató - Wolt szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos, Auchan által végzett adatkezelésekről Adatkezelési tájékoztató chatbot szolgáltatás működtetése kapcsán végzett egyes tevékenységekhez Adatkezelési tájékoztató - Auchan Fiók és Szolgáltatások
Adatkezelési tájékoztató az Auchan Magyarország Kft. OKAuchan alkalmazáshoz
Adatkezelési tájékoztató Auchan kártya

Adatkezelési tájékoztató közösségi oldalaink működtetése kapcsán végzett egyes tevékenységekhez

Az Auchan Magyarország hivatalos Facebook oldalainak és Instagram oldalának adatkezelési tájékoztatója

 

Vásárlóinkkal való kommunikáció fontos számunkra. A mai világban a közösségi média ennek megkerülhetetlen formája. Ezért az Auchan Magyarország Kft. Facebook rajongói oldalakat és Instagram oldalt működtet, ahol termékeinkről, ajánlatainkról, nyereményjátékainkról, ajánlatainkról nyújtunk információkat, továbbá általános tájékoztató és szórakoztató tartalmat, videókat, recepteket jelenítünk meg. Felhívjuk a figyelmet, hogy az Auchan egy központi hivatalos Facebook oldallal rendelkezik, továbbá áruházaink is működtetnek önálló Facebook rajongói oldalt, hogy az áruházi események könnyebben elérjék a célcsoportjukat. Instagram oldalként egy központi hivatalos Instagram oldallal rendelkezünk.

A tájékoztató további részében az oldalakat együtt Facebook oldalként említjük.

Vásárlóink a Facebookon is kapcsolatba léphetnek velünk, a megjelenő posztok alatt kifejezhetik véleményüket, üzenetet küldhetnek részünkre.

Az oldal Facebook regisztráció nélkül is elérhető, bejelentkezés nélkül, böngészőből is megtekinthető.

A Facebook oldal látogatása során és az ott végzett tevékenységek kapcsán személyes adatok kezelésére kerül sor. Ezeket az adatokat vagy közvetlenül az érintettől gyűjtjük, vagy feldolgozott formában a Facebook bocsátja rendelkezésünkre, ezért az AUCHAN MAGYARORSZÁG Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság („Auchan” vagy „Adatkezelő”) az oldallal kapcsolatban felmerülő adatkezelésekről GDPR 13. és 14. cikke alapján az alábbi tájékoztatást nyújtja:

 

1. Az adatkezelő és az adatvédelmi tisztviselő adatai

AUCHAN MAGYARORSZÁG Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság 

székhely: 2040 Budaörs, Sport utca 2-4;

postai cím: 2040 Budaörs, Sport u. 2-4. 

e-mail cím: info@auchan.hu   

telefonszám: +36 80 10 90 10

adatvédelmi tisztviselő: Dr. Zeke Péter

postai címe: 2040 Budaörs, Sport u. 2-4. 

e-mail címe: adatvedelem@auchan.hu



2. Az adatkezelésünkben résztvevő további felek

A rajongói oldal tekintetében az Auchan és a Facebook (Facebook Inc. 4 Grand Canal Square, Dublin Ireland) közös adatkezelőnek minősülnek. Ez azt jelenti, hogy a Facebookal együtt felelünk az ott történő adatkezelések jogszerűségéért.

Az Auchan és a Facebook között létrejött közös adatkezelői megállapodás az alábbi link alatt érhető el: https://www.facebook.com/legal/terms/page_controller_addendum%20

A Facebook oldalakon megjelenő egyes tartalmak elkészítéséhez és közzétételéhez adatfeldolgozókat veszünk igénybe:

  • Laboratory Ideas Kft. (székhelye: 1027 Budapest, Kacsa utca 15-23.) - kreatív ügynökség, az Auchan központi rajongói oldalának kezelése, posztok, kommentek közzététele

  • Universal McCann Kft. (székhelye: 1082 Bp. Kisfaludy utca 32-38.) - az oldal hirdetési modulját kezelik.

 

3. Látogatói adatok kezelése - Facebook regisztrációval vagy anélkül

Az Auchan Facebook rajongói oldala nyilvános, bárki, aki Facebook profillal rendelkezik, követhet minket, sőt Facebook profil nélkül is látogatható az oldal.

Facebook profillal rendelkező vásárlóink úgy csatlakozhatnak az oldalhoz, illetve követhetnek minket, hogy a Like/Tetszik gombra, illetve a Követem/Follow gombra kattintanak.

A rajongói oldalon közzétett egyes bejegyzéseknél, amennyiben úgy ítéljük meg, hogy azok megjelenítése jellegükből adódóan bizonyos korosztály számára nem kívánatos, olyan beállításokat alkalmazunk, hogy a bejegyzés csak az adott életkor felettiek számára jelenjen meg (pl. alkoholtartalmú italokkal kapcsolatos ajánlatok).

Az Auchan Facebook oldal rajongói, követői számunkra azonosíthatóak, vagyis meg tudjuk tekinteni profiljukat és azon hozzáférünk azokhoz az információkhoz, amelyeket hozzáférhetővé tettek számunkra a Facebook adatvédelmi beállítások menüpontjában.

Adatkezelés célja: vásárlóink folyamatos tájékoztatása híreinkről, ajánlatainkról, álláslehetőségeinkről, nyereményjátékainkról, továbbá a vállalat és a márka népszerűsítése.

Adatkezelés jogalapja: GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, azaz az érintett hozzájárulása a „tetszik/”követem” gomb megnyomásával.

Adatkezelési idő: az érintett hozzájárulásának visszavonásáig. A hozzájárulást az érintett úgy vonhatja vissza, hogy a Nem tetszik/Dislike illetve Követés leállítása/Unfollow feliratra kattint. Ebben az esetben a továbbiakban nem  érkezik értesítés a hírfolyamunkról, de a Facebook rajongói oldalunkhoz továbbra is hozzáfér az érintett.

4. Látogatói aktivitás az oldalon - posztok, látogatói bejegyzések, esemény iránti érdeklődés

Az Auchan Facebook rajongói oldalai és Instagram oldalán lehetőség van a posztokat kommentelni, lájkolni vagy egyéb emotikonnal véleményt mondani, Facebook esetén szöveges véleményt írni a vállalatról. A Facebook és Instagram posztok alatt, ha az érintett úgy tartja, hogy a tartalom mást is érdekelhet, a @ és az illető neve összeillesztésével fel tudja hívni a figyelmet a tartalomra. Ilyen megjelölést az Auchan soha nem kér, ez a felhasználó saját döntése. Az oldalakon olyan posztokat is közzéteszünk, ahol kifejezetten a vásárlók szöveges vagy több válaszlehetőségből az egyik kiválasztása által kinyilvánított véleményére vagyunk kíváncsiak.

A Facebook oldalon eseményeket is megjelenítünk, melyekhez résztvevőként és érdeklődőként is csatlakozni lehet.

Adatkezelés célja: a posztok, események célja egyrészt vásárlóink folyamatos tájékoztatása híreinkről, ajánlatainkról, álláslehetőségeinkről, nyereményjátékainkról, továbbá a vállalat és a márka népszerűsítése, a felhasználói aktivitási lehetőségek a vásárlók véleményének megismerését és a kétirányú kommunikációt szolgálják.

Adatkezelés jogalapja: GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, azaz az érintett hozzájárulása az aktivitás során (kommentelés, likeolás, érdeklődés, részvételi szándék kifejezése).

Adatkezelési idő: az érintett hozzájárulásának visszavonásáig. A hozzájárulást az érintett úgy vonhatja vissza, hogy érdeklődését visszavonja, kommentjét törli, illetve kéri, hogy a törlést mi végezzük el. Az oldalak hírfolyam jellege miatt ezt és a moderálást leszámítva az oldalakon végzett megnyilvánulások törlésig vagy törlési kérelem teljesítéséig megmaradnak.


5. Az oldal moderálása 

A rajongói oldalon közzétett egyes bejegyzéseknél, kommenteknél, amennyiben úgy ítéljük meg, hogy azok sértik a Facebook vagy az oldal felhasználási feltételeit, az Auchan moderálást végez, vagyis az ilyen megnyilvánulásokat törli, és a felhasználót jelenti a Facebook felé.

Adatkezelés célja:  a Facebook és az oldal felhasználási feltételeinek megfelelő működés annak érdekében, hogy vásárlóink szívesen látogassák az oldalt.

Adatkezelés jogalapja: GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja, az adatkezelő jogos érdeke. 

Adatkezelési idő: a törlési művelet vagy a Facebook felé történő jelentés elküldéséig.

 

6. Személyre szabott hirdetések 

A szponzorált Facebook-bejegyzések segítségével arra törekszünk, hogy Facebookot használó vásárlóink számára kizárólag az őket érdeklő hirdetéseket jelenítsük meg. A megfelelő hirdetés megjelenítése a Facebookon elérhető információkon alapul, beleértve az érintett érdeklődési körét, tevékenységeit és kapcsolatait is, amely besorolja őt az adott hirdetéshez kiválasztott célcsoportba, és ezért megjelenik számára a kiválasztott szponzorált tartalom, ami az Auchan hirdetése is lehet. 

Ezt úgy kell elképzelni, hogy a Facebook számára ehhez információt jelent ha az érintett bármilyen  tartalmat hoz létre vagy megoszt egy mások által létrehozott tartalmat, kommentel, like-ol, üzenetet ír a Facebookon keresztül, továbbá az is, hogy mikor történtek a megosztások vagy helyileg hol készült egy fotó, amit az érintett közzétett, illetve, hogy adott személy milyen tartalmú oldalakat vagy személyeket követ.

Ilyenkor soha nem látunk a látogató személyes azonosítására alkalmas információkat. A Facebook nem adja át konkrét személyek személyes adatait részünkre, nem tudjuk személy szerint kik látták hirdetéseinket, csak összesített adatokat látunk a hirdetéseink sikerességéről, hirdetéseinket a Facebook egy célcsoport részre állítja be.

 

A Facebook like/megosztás gomb szerepe a fentiekben:

Lehetőségünk van arra, hogy saját oldalainkon ún. Facebook Like/Megosztás gombot helyezzünk el. Így pl. aki meglátogatja az auchan.hu receptek oldalát vagy vásárol a webáruházban, találkozni fog ezzel. Egyes nyereményjátékainknál, ajánlatainknál is megjelennek ezek a gombok, ilyen esetben erre külön felhívjuk a figyelmet az azokhoz készült adatkezelési tájékoztatóban.

A gombok az oldalon inaktívak (ahol még nem, ott is folyamatban van az erre való átállás), a Like megnyomásával/Megosztásra kattintással válnak aktívvá, az adja az érintett hozzájárulását. Ha a gomb inaktív, szürke színű, ha aktív, akkor a gomb kék.

 

A gomb aktiválását követően nemcsak az Auchan, hanem a Facebook is adatkezelővé válik. A  gomb jelenléte miatt az  oldalt meglátogató felhasználók gépére a Facebook cookie-t helyez el. Ez azért történik, hogy a megosztás gomb össze legyen kötve az érintett Facebook oldalával, de az elhelyezett cookiek gyűjtik az oldal megnyitásakor a látogatók pl. IP és eszköz adatát. Facebook felhasználók esetén ezek az adatok az adott személyről rendelkezésre álló egyéb adatokkal is összekapcsolódnak. A Facebook által így gyűjtött információ nem érhető el számunkra, és a Facebook nem küldi el nekünk, de a hirdetések tartalmát befolyásolja. Ez azért történik, mert Facebook felhasználók esetén ezek az adatok az adott személyről rendelkezésre álló, fent már említett egyéb adatokkal is összekapcsolódnak. Ilyenkor a célcsoportba történő besoroláshoz ezek az információk is hozzájárulnak.

 

Több információ a sütikről és a Facebook adatvédelmi politikájáról megtalálható a https://www.facebook.com/about/privacy/your-info-on-other#socialplugin linken.

 

A Facebook pixel szerepe a fentiekben

https://online.auchan.hu/, https://karrier.auchan.hu/, https://www.auchan.hu/, https://bizalomkartya.auchan.hu/ oldalainkba és ezek aloldalaiba beépítettük a Facebook Pixel (képpont) kódot, amely alapján a Facebook nyomon tudja követni a Facebookon regisztrált felhasználók tevékenységét ezeken az oldalakon. Ennek segítségével hirdetéseink kizárólag az oldal korábbi látogatóinak jelennek meg, ezt nevezzük remarketingnek. A Facebook Pixel segítségével szegmentált (bizonyos szempontok szerint leválogatott) csoportokat célozhatunk meg hirdetéseinkkel. A Facebook Pixel segítségével a Facebook hirdetéseink, posztjainak sikerességét mérni tudjuk, mivel a Facebook nyomon tudja követni, hogy a Facebook oldalunk látogatását követően az érintett mit csinált a weboldalunkon.

További részletes tájékoztató itt található (https://hu-hu.facebook.com/business/help/952192354843755?helpref=faq_content).

 

Az adatkezelés célja: az érintett érdeklődésének megfelelő hirdetés megjelenítése.

Az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének a) pontja alapján az érintett hozzájárulása a Like/Megosztás gombok esetén azok aktiválásával/megnyomásával, a pixel esetén a marketing cookie-k elfogadásával.

Adatkezelési idő: amíg az érintett vissza nem vonja a hozzájárulását, az alábbiak szerint:

a) Cookie-k / követési pixel:

Az Auchan cookie tájékoztatóiban oldalainkon részletes útmutató található a cookie-k kikapcsolásáról, mint pl.: https://online.auchan.hu/cms/adatvedelem.t.12#9-3-cookie-torles 

A deaktiválást minden egyes eszközre és böngészőre külön kell elvégezni, amelyen az érintett Facebookot használ.

A képpontok követésének leállításához olyan eszközöket is használhat, mint pl.: Ghostery, Bugnosys vagy AdBlock.

 

b) Facebook beállítások adatvédelmi és biztonsági beállításaiban (https://www.facebook.com/privacy/) található további információ arról, hogy működik a hirdetés a Facebookon, és hogy a Facebook miként használja a gyűjtött adatokat a releváns hirdetések megjelenítéséhez. Itt ellenőrizheti saját hirdetési beállításait is. A hírfolyam beállításaiban beállíthatja, testreszabhatja hírfolyamát, priorizálhatja és elrejtheti egyes emberek és cégek, így pl. az Auchan bejegyzéseit. Ha a hírfolyamban az Auchanhoz tartozó tartalmat lát, a következő lehetőségek közül választhat, ha a jobb felső sarokban található három pontra kattint:

  • Ha követi oldalunkat, elrejtheti a bejegyzést, 30 napra átkapcsolhat a Szundira, vagy leállíthatja a követést. 

  • Ha szponzorált tartalom jelenik meg, elrejtheti a hirdetést, illetve megtudhatja, miért jelenik meg az Önnek.

 

7. Ügyfélszolgálat 

Ha a Facebook rajongói oldalunkon értékelés leadásával vagy Facebook-hozzászólásokon vagy Messenger üzeneten keresztül egy észrevétellel kapcsolatba lép velünk, adatait (pl. Facebookon használt nevét, az észrevétel tartalmától függően Önre vonatkozó egyéb, az ügy szempontjából releváns információkat, kommentjét, értékelését) arra használjuk fel, hogy válaszoljunk önnek, reagáljunk észerevételeire, panaszára. Ezeken a csatornákon csak általános válaszokat adunk. Ha az ügy tárgyától függően egyéb személyes adatokra (pl. webáruházas rendelésnél) van szükségünk a kérés feldolgozásához, mindig átirányítjuk az ekereskedelem@auchan.hu vagy az info@auchan.hu email címek egyikére. Ezért kérjük, hogy konkrét ügyhöz kapcsolódó panaszaikat, észrevételeiket elsősorban ezeken a csatornákon ossza meg velünk. Amikor kommentel vagy üzenetet küld nekünk, vegye figyelembe, hogy adatait nemcsak nekünk, hanem a Facebooknak is továbbítja.

A posztok alá tett kommenteket azok megválaszolását követően törölheti, amennyiben már nem szeretné, hogy megjelenjenek. A látogatóknak azonban számolniuk kell azzal, hogy ha kommentben saját magukra vonatkozó személyes adatot osztanak meg, azt az oldal látogatói is látni fogják.

Az adatkezelés célja: lehetőség biztosítása vásárlóink részére, hogy kifejezhessék véleményüket, kommunikációt kezdeményezhessenek velünk.

Az adatkezelés jogalapja a 6. cikk (1) bekezdésének f) pontja, vagyis az adatkezelő jogos érdeke.

Erről az adatkezelésről bővebben itt https://www.auchan.hu/vasarloi-panaszkezeleshez-es-a-vevoszolgalaton#6 talál információt.

 

8. Álláshirdetéseink a Facebookon

Személyre szabott hirdetésként álláshirdetéseink is megjelenhetnek a Facebook oldaladon, de a jelentkezéseket a https://karrier.auchan.hu/ oldalon fogadjuk, és az adatkezelési információk is ott találhatóak a https://karrier.auchan.hu/Auchan_Toborzas_tajekoztato_20190916.pdf linken.

 

9. Nyereményjáték a Facebookon és Instagramon

A Facebook oldalon vagy Instagramon meghirdetett nyeremény játékainkhoz mindig készül önálló adatkezelési tájékoztató, melyet a játékszabályzat mellett közzéteszünk. Ezek a játékok nem mindig a Facebookon vagy az Instagramon zajlanak, így pl. weboldalainkon közzétett vagy áruházban rendezendő nyereményjátékok hirdetéseit is megjelenítjük.

 

10. Facebook oldalelemzések

A Facebook az Auchan részére jelentéseket küld, ezek a hirdetéseink eredményességét, és azon látogatótípusokat mutatják ki, akiknek a körében a hirdetéseink sikeresek voltak, pl., hogy hány személy/fiók tekintette meg a bejegyzéseinket, reagált rájuk vagy szólt hozzájuk. Az elemzésekben soha nem kapunk olyan információt, amely személyesen azonosítja az adott felhasználót. Ezeket a jelentéseket a Facebook Insight szolgáltatja. A Facebook Insight valamennyi Facebook rajongói oldalnak elengedhetetlen része, és anonim statisztikai adatokat tartalmaz a felhasználókról, akik kapcsolatba kerültek oldalunkkal vagy az Auchanra vonatkozó Facebook tartalommal.

Ezek az adatok a már említett cookie-k segítségével gyűlnek össze, amelyek mindegyike egyedi felhasználói kódot tartalmaz. A cookie lejárati ideje 2 év. A Facebook a regisztrált felhasználók hitelesítő adataival összekapcsolható felhasználói kódot összegyűjti és feldolgozza a rajongói oldalak látogatásakor. Így aki regisztrált Facebook fiókkal rendelkezve látogat a Facebook oldalunkra, felismeri a Facebook és figyeli az oldalunkon megvalósuló viselkedést, illetve kezeli az ebből kinyert információkat.

Ennek segítségével le tudjuk kérni a Facebooktól a célközönségünkre vonatkozó kor, nem, családi állapot és szakmai helyzet szerinti összetételre vonatkozó demográfiai adatokat, továbbá a célközönségünk életmódjára és érdeklődési körére vonatkozó adatokat is. Hozzá tudunk jutni olyan adatokhoz, amelyek a Facebook rajongói oldalunkat meglátogató személyek online vásárlásaira és vásárlási szokásaira, illetve az őket érdeklő termékek vagy szolgáltatások kategóriáira vonatkoznak. A leírtakon túl földrajzi adatokat is bekérhetünk.

A Facebook adatkezelésével, adatgyűjtési tevékenységével kapcsolatos részletes információk itt találhatóak: (https://www.facebook.com/privacy/explanation).

Adatkezelés célja: a fenti statisztikai látogatottsági adatok segítségével a Facebook oldalunkon közzétett tartalmaink vonzóbbá tétele látogatóink számára, illetve ez a funkció hozzájárul marketingtevékenységünk hatékonyabbá tételéhez is.

Az adatkezelés jogalapja: a GDRP 6. cikk (1) bekezdésének a) pontja a marketing cookie-k elfogadásával.

 

11. Adattovábbítás harmadik országba

A Facebook rajongói oldalak és az Instagram oldal személyes adatokat továbbíthatnak az USÁ-ba. Az USA jelenleg adatvédelmi szempontból nem biztonságos harmadik ország, egyrészt, mert harmadik felek hozzáférési szabályai nem felelnek meg a GDPR alapelveinek (pl. túl széleskörű hozzáférés állami szervek részére), és az érintetti jogok biztosítása sem felel meg ennek az uniós szabályozásnak. Amikor a Facebook oldalainkon vagy Instagram oldalunkon a látogató bármilyen aktivitást végez, azt ennek ismeretében, a kockázatokra tekintettel teszi. 

A Facebook (Instagram is Facebook alkalmazás) tájékoztatója szerint az általa végzett adatkezelések során a harmadik országbeli adattovábbítás esetén az adattovábbítás jogszerűségét SCC (általános szerződési feltételek) igénybevételével biztosítja. A Facebook saját tájékoztatójában azonban még mindig hivatkozik arra is, hogy a már hatályon kívül helyezett, úgynevezett Privacy Shield keretrendszerre tekintettel az USÁ-ba történő adattovábbítása megfelelő. 

 

12. Érintetti jogok

Hozzáféréshez való jog

Az érintett kérelmére az Adatkezelő tájékoztatást ad arról, hogy adatainak kezelése folyamatban van-e. Amennyiben igen, az Adatkezelő a hozzáférés biztosítása mellett tájékoztatja az érintettet a kezelt adatok kategóriáiról, az adatkezelés céljáról, az adatkezelés címzettjeiről, vagy a címzettek kategóriájáról, az adatok tárolásának időtartamáról, vagy az időtartam meghatározásának szempontjairól, az érintetti jogok gyakorlásáról, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (NAIH) történő panasz bejelentési jogról, az adatok forrásáról, valamint az automatizált döntéshozatal tényéről, ideértve a profilalkotást is. Az Európai Unión, illetve az Európai Gazdasági Térségen kívülre történő adattovábbítás esetén az érintett tájékoztatást kap az adattovábbítással kapcsolatban biztosított megfelelő garanciákról is.

Helyesbítéshez való jog

Az érintett jogosult arra, hogy adatai helyesbítését kérje az Adatkezelőtől azok pontatlansága esetén. Az oldalon megadott adatokat a Felhasználó maga helyesbítheti.

Törléshez (elfeledtetéshez) való jog

Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törölje a rá vonatkozó személyes adatokat, az Adatkezelő pedig köteles arra, hogy az érintettre vonatkozó személyes adatokat indokolatlan késedelem nélkül törölje a GDPR 17. cikk (1) bekezdésének a)-e) pontjaiban meghatározott esetekben:

  • a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték;

  • az érintett visszavonja a 6. cikk (1) bekezdésének a) pontja vagy a 9. cikk (2) bekezdésének a) pontja értelmében az adatkezelés alapját képező hozzájárulását, és az adatkezelésnek nincs más jogalapja;

  • az érintett a 21. cikk (1) bekezdése alapján tiltakozik az adatkezelés ellen, és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok az adatkezelésre, vagy az érintett a 21. cikk (2) bekezdése alapján tiltakozik az adatkezelés ellen;

  • a személyes adatokat jogellenesen kezelték;

  • a személyes adatokat az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell.

Az adatkezelő az általa nyilvánosságra hozott a személyes adat fent meghatározott esetben történő törlésekor az elérhető technológia és a megvalósítás költségeinek figyelembevételével megteszi az észszerűen elvárható lépéseket – ideértve technikai intézkedéseket – annak érdekében, hogy tájékoztassa az adatokat kezelő adatfeldolgozókat, hogy az érintett kérelmezte tőlük a szóban forgó személyes adatokra mutató linkek vagy e személyes adatok másolatának, illetve másodpéldányának törlését.

 

A kommenteket az érintett maga is törölheti a Facebookon, az adott Facebook vagy Instagram poszthoz tett Like-ot/Kedvelést vagy egyéb emotikonos értékelést maga is visszavonhatja. Az Instagram posztoknál, ha a törlés nem lehetséges, és nem szeretne az érintett üzenetet küldeni, a poszt alatt betagelheti az Auchan hivatalos oldalát és leírhatja törlési kérelmét, tudomásul véve, hogy így azt mások is látják.

 

A tiltakozáshoz való jog

Az érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak a 6. cikk (1) bekezdésének e) vagy f) pontján alapuló kezelése ellen, ideértve az említett rendelkezéseken alapuló profilalkotást is. Ebben az esetben az adatkezelő a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha az adatkezelő bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.

(2) Ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, az érintett jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon a rá vonatkozó személyes adatok e célból történő kezelése ellen, ideértve a profilalkotást is, amennyiben az a közvetlen üzletszerzéshez kapcsolódik.

Az adatkezelés korlátozásához való jog

Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő korlátozza az adatkezelést a GDPR 18. cikk a)-d) pontjában foglalt esetekben, vagyis, ha: 

  • az érintett vitatja a személyes adatok pontosságát;

  • az adatkezelés jogellenes;

  • az Adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra az adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez;

  • az érintett a 21. cikk (1) bekezdése szerint tiltakozott az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben.

Az adathotdozáshoz való jog

Az érintett jogosult arra, hogy

  • a rá vonatkozó, általa egy Adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja,

  • ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa anélkül, hogy ezt akadályozná az az Adatkezelő, amelynek a személyes adatokat a rendelkezésére bocsátotta, továbbá, hogy

  • kérje a személyes adatok adatkezelők közötti közvetlen továbbítását, amennyiben ez technikailag megvalósítható.

Ez a jog akkor gyakorolható, ha az adatkezelés hozzájáruláson, vagy szerződésen alapul és az adatkezelés automatizált módon történik.

A Facebookon tárolt, lekérdezhető adatok köréről itt található tájékoztatás:

https://hu-hu.facebook.com/help/1701730696756992/?helpref=hc_fnav

Automatizált adatkezeléshez kapcsolódó jogok

Az érintett jogosult arra, hogy ne terjedjen ki rá az olyan, kizárólag automatizált adatkezelésen – ideértve a profilalkotást is – alapuló döntés hatálya, amely rá nézve joghatással járna vagy őt hasonlóképpen jelentős mértékben érintené. Az érintettet ez a jog alanyi alapon megilleti, így annak gyakorlása nem függ attól, hogy ezt kérelmezi vagy sem.

 

Automatizált adatkezelés így kizárólag abban az esetben alkalmazható, ha az

 

  • az érintett kifejezett hozzájárulásán alapul;

  • az érintett és az Adatkezelő közötti szerződés megkötése vagy teljesítése érdekében szükséges vagy

  •  az Adatkezelőre vonatkozó uniós vagy tagállami jog lehetővé teszi.

 

Az első két esetben az adatkezelő köteles megfelelő intézkedéseket tenni az Érintett jogainak, szabadságainak és jogos érdekeinek védelme érdekében, ideértve az Érintettnek legalább azt a jogát, hogy

  • álláspontját kifejezze,

  • a döntéssel szemben kifogást nyújtson be, és

  • az adatkezelő részéről emberi beavatkozást kérjen.

Az alkalmazhatóság fenti eseteiben a döntések nem alapulhatnak a személyes adatok különleges kategóriáin, kivéve a kifejezett hozzájárulást és a jelentős közérdeket, és csak abban az esetben, ha az érintett jogainak, szabadságainak és jogos érdekeinek védelme érdekében megfelelő intézkedések megtételére került sor.

Az érintett jogok gyakorlása elhunyt személy esetén

Erről bővebben az alábbi linken található információ:

https://hu-hu.facebook.com/help/275013292838654/?helpref=hc_fnav

Az adatvédelmi felügyeleti hatósághoz, bírósághoz fordulás joga

Az érintettek jogosultak a lakóhelyük vagy tartózkodási helyük, valamint az adatkezelő székhelye szerinti bíróság előtt jogorvoslati lehetőséggel, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (NAIH), pedig panasszal élni az adatkezeléssel kapcsolatosan. A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH), elérhetőségei az alábbiak:

-postai cím: 1363 Budapest Pf. 9.
- e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

 

Budaörs, 2021.01.14.

 Auchan Magyarország Kft.