Az Auchan kártya tekintetében az Auchan és az Oney Magyarország Zrt. közös adatkezelők, és az adatkezelési tájékoztató az ONEY honlapján https://www.oney.hu/phocadownload/AK/N19-4024-03-20190906_Auchan_kartya_program_altalanos_resztveteli_feltetelek.pdf https://www.oney.hu/letoltheto-dokumentumok/category/?download=1826:altalanos-adatkezelesi-tajekoztato
található. Az Auchan kártya egyelőre nem csatlakozik be az egységes Auchan fiókba.
Az AUCHAN Magyarország Kft. az egységes Auchan fiók és az abból elérhető funkciók biztosítása során adatkezelőnek minősül, ezért a GDPR 13. cikk (1)-(2) bekezdései alapján az érintettek részére az alábbi tájékoztatást adja.
Az egyes oldalaink speciális adatkezeléseit, az adott oldalon végzett mérésekre, sütikkel kapcsolatos műveletekre vonatkozóan az ott elhelyezett tájékoztató tartalmazza.
AUCHAN MAGYARORSZÁG Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
székhely/postacím: 2040 Budaörs, Sport utca 2-4.
adatvédelmi ügyekben használt e-mail címe: adatvedelem@auchan.hu
telefonszám: +36 80 10 90 10
A Bizalomkártyához és a reklámtevékenységhez kapcsolódó egyes műveletek kapcsán az MH Auchan Benzinkutak Kft. mint a vállalatcsoport üzemanyag ágazatának üzemeltetője közös adatkezelőnek minősül.
A Felek közös adatkezelői megállapodása szerint ezek a következőkre vonatkozik:
Az érintettekkel való elsődleges kapcsolattartási pontként a Felek az Auchant jelölték ki. Ettől függetlenül az érintetteknek jogaikat bármelyik adatkezelőnél gyakorolhatják. Az MH Auchan Benzinkutak Kft. adatvédelmi tisztviselője az adatvedelem@partner.auchan.hu e-mailcímen érhető el, személye megegyezik az Auchan DPO személyével.
postacím: 2040 Budaörs, Sport utca 2-4. (a küldeményen kérjük feltüntetni, hogy a DPO részére)
e-mail cím:adatvedelem@auchan.hu
Az Auchan által nyújtott szolgáltatások egy úgynevezett Auchan fiók segítségével vehetők majd igénybe. Fiókot az alábbi módon lehet regisztrálni.
a) az erre szolgáló internetes felületen közvetlenül tud fiókot regisztrálni az érintett,
b) illetve áruházi vásárláskor munkatársaink segítségével Bizalomkártya regisztrációhoz kapcsolódóan vagy attól függetlenül,
c) áruházban kiadott ún. KAB (Bizalom)kártya utólagos regisztrációja során
d) nyereményjátékban való részvételhez kapcsolódóan.
Mi célunk az adatokkal? |
Mit jelent ez pontosan? |
Az adatkezelés célja az érintett azonosítása, személyének azonosítható módon történő hozzárendelése az Auchan fiókhoz, a fiók létrehozásával és működtetésével kapcsolatos, reklámnak nem minősülő kommunikáció (technikai üzenetek küldése). |
Auchan fiók létesítése az érintettek részére az Auchan által online nyújtott szolgáltatások egységes menedzselése érdekében. A fiókból elérhetőek különböző szolgáltatásaink, illetve kiválasztható az Auchan és a vásárló közötti reklámtartalmú kommunikáció jellege és csatornája. Az új fiók létesítésekor megerősítő e-mailt küldünk, az abban található linkre kattintva véglegesíthető a regisztráció. |
Melyik célunkat |
Miért valósíthatjuk meg?/Mi az adatkezelés jogalapja? |
Auchan fiók létesítése |
Az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja, szerződés teljesítése, a szerződésben az érintett szerződő fél. Az adatok megadása nélkül a szerződés nem jön létre.
A kapcsolattartói adatkezelés tekintetében az adatkezelés jogalapja az adatkezelő jogos érdeke - GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja. A jogos gazdasági érdek az ügyfelekkel kapcsolatos adminisztráció támogatásában nyilvánul meg. |
Melyik célhoz |
Milyen adatot kezelünk... |
...és meddig? |
Auchan fiók létesítése |
A kezelt adatok köre ennek érdekében az érintett neve, e-mailcíme és születési dátuma
Business regisztráció esetén cégnév, adószám, e-mail cím, kapcsolattartó neve és cégforma |
A regisztráció megerősítésére az érintettnek 72 óra áll rendelkezésre, ha ez nem történik meg, az adatokat töröljük. Természetesen ezt követően lehet új regisztrációt létrehozni ugyanilyen feltételek mellett.
Megszűnik a fiók és az adatokat a statisztika készítéshez használt azonosító kivételével töröljük, ha a vásárló inaktív, vagyis, ha se az online áruházban, sem offline nem vásárol VAGY a 2 évnél korábban regisztrált fiókhoz semmilyen aktivitás nem köthető.
A fiók törlése ezt megelőzően is kezdeményezhető.
|
Mi célunk az adatokkal? |
Mit jelent ez pontosan? |
Az Auchan online áruház oldalán annak ellenőrzése, hogy az érintett címére szállít-e az Auchan |
A látogató le tudja ellenőrizni, hogy tud-e az online áruházból rendelni az általa megjelölt irányítószámra. Ehhez nem szükséges regisztráció, az oldalra történő látogatáskor elvégezhető az ellenőrzés |
Az online áruházban történt megrendelések kiszolgálása |
házhozszállítás és személyes átvétel szolgáltatás teljesítése, rendelések összeállítása, kiszállítása, kifizetése) továbbá az azzal kapcsolatos technikai (reklámnak nem minősülő) információkról történő, az érintett elérhetőségére küldött üzenet (pl. rendelések kiszállításával kapcsolatos információk, a rendelésre tekintettel járó kedvezménykupon)
|
Számlák, szállítólevelek tárolására vonatkozó kötelezettségünk teljesítése |
A számlákat, szállítóleveleket az Auchan a számviteli törvényben foglalt kötelezettség teljesítése érdekében kezeli és tárolja |
Online fizetés a rendelés folyamatában Az Auchan adatkezelésének és benne a SimplePay-nek mint adatfeldolgozónak történő adattovábbítás célja a fizetési tranzakció lebonyolítása
|
Az online áruházban lehetőséget biztosítunk online bankkártyás fizetésre, mely során az Auchan bankkártya adatot nem rögzít vagy tárol. Online fizetéskor a kártyaadatok (kártya száma, lejárati dátuma, CVV kódja, bankkártyán szereplő név) rögzítése/elmentése az OTP MOBIL Szolgáltató Kft. SimplePay felületén történik, amely tekintetben az OTP Mobil Kft. az Auchan adatfeldolgozójaként jár el és a kártyaadatokat a PCI DSS tanúsítványnak megfelelően tárolja biztonságos környezetben. A kártyaadatokhoz biztonsági okokból és a kártyatársasági előírásoknak megfelelően még az Auchan sem fér hozzá. Az Auchan egy kódolt azonosítót (tokent) kap. Az online fizetés tekintetében a vásárlónak két lehetősége van. Az egyik lehetőség, hogy a vásárló minden egyes vásárlásnál újra megadja a kártyaadatokat. Az ilyen vásárlásoknál a SimplePay felületén tárolódnak a bankkártyaadatok és az Auchan egy tokent kap, amely a nyitott rendelés zárásáig tárolódik az Auchan felületén. A másik lehetőség, hogy ha a vásárló nem szeretné minden alkalommal megadni a bankkártyaadatait, fizetéskor lehetősége kezdeményezni a fizetésre használt bankkártya adatainak a SimplePay felületén történő mentését a későbbi vásárlások során történő online fizetések egyszerűsítése érdekében. Több kártyát is el lehet menteni ily módon és el lehet nevezni őket. Az Auchan felületén kizárólag egy token tárolódik.
Ezzel kényelmesebbé és gyorsabbá tudtuk tenni az online fizetési folyamatot, mert így elkerülhető, hogy minden egyes vásárlásnál meg kelljen adni a bankkártyaadatokat, továbbá az érintett azzal a kártyával fizethet, amelyikkel éppen szeretne.
A vásárló a kártyát maga törli, ha már nem szeretné a SimplePay felületén tárolni az adatokat. Annál az elnevezett kártyánál, amely kapcsán az érintett vásárlónak éppen nyitott rendelése van, a vásárló által megadott és az Auchan oldalán a SimplePay rendszerében tárolt tokenes regisztráció adatai csak a rendelés lezárása után törölhetőek.
A vásárlók által elfogadott ÁSZF-ben meghatározottak alapján az online fizetés esetén, ha árkülönbözet mutatkozik a rendelés leadásakor zárolt összeg és a rendelés összekészítésekor helyettesítő termék vagy lemért termékek miatt, az Adatkezelő úgynevezett kereskedő által kezdeményezett zárolást indít. Ennek érdekében az adott rendeléshez tartozó tokent a rendelés lezárásáig tároljuk, a mentett kártya, vagyis annak tokenje nem törölhető. A termékekkel kapcsolatos változásról a profilba belépve tud informálódni az érintett. Ezt kizárólag a rendelés nyitott szakaszában tehetjük meg. Ha az online fizetési megoldás nem szimpatikus az érintettnek, lehetősége van helyszíni kártyás fizetést választani. A zárolt összeg levonását a rendelés átvételekor, az akkor véglegessé vált összeg alapján kezdeményezi az Auchan.
|
Csalás megelőzése (fraud monitoring), fizetés authorizálása érdekében végzett adattovábbítás
|
a fizetési tranzakció megrendelés kifizetése céljából történő authorizációja, valamint a fizetéssel kapcsolatos csalások megelőzése, kiszűrése, megakadályozása és kezelése
|
Az Auchan online áruházban vásárolt termékek értékelése a felületen
|
Az online áruház vásárlóinak lehetősége van a felületen egyes termékek értékelésére, ha a terméket megvásárolták. Ennek célja a többi vásárló tájékoztatása, továbbá ez számunkra is visszajelzést ad. A vásárló dönt, hogy ad-e ilyen értékelést és, hogy az alapbeállítások szerinti értékelés helyett szeretné-e, ha a neve megjelenne az oldalon. Az alapbeállítás szerinti értékelés esetén az Adatkezelő látja, hogy az adott értékelést ki adta le, de az oldalon nem jelenik meg név.
|
Távsegítség nyújtása az online áruház használatához
Az Infocenteren keresztül történő hagyományos segítségnyújtáson túl egy gyorsabb segítségnyújtás azon vásárlóink számára, akiknek problémájuk akad az online felület kezelésével. |
A https://online.auchan.hu/cms/ugyfelszolgalati-tavsegitseg.t.80 linkről elérhető távsegítség szolgáltatásunk lényege, hogy InfoCenter-es kollégánk az érintett kérésére képes úgy segítséget nyújtani, hogy számítógépe képernyőjén megadott kódszám bediktálását követően ezzel a számmal távolról bejelentkezik a Tagove rendszerbe és láthatóvá válik számára is az érintett által látott képernyő az Auchan Online Áruházban. A kollégánk telefonon vagy közvetlen az Auchan Online Áruház oldalán képes navigálni a menük között, megrendelése alakulását figyelemmel kísérni, illetve a megrendelés adatait módosítani, ha az érintett ezt kéri. |
Értesítés az ismét készleten lévő termék elérhetőségéről a sikeres rendelés érdekében |
Amennyiben egy termék nincs készleten az online áruházban, egy értesítést kérek gomb jelenik meg a kosárba gomb helyett. Amikor erre rákattint a vásárló, egy ablak ugrik fel, amiben meg tudja adni az e-mail címét annak érdekében, hogy értesítést kapjon, amikor a termék újra készleten van. |
Melyik célunkat |
Miért valósíthatjuk meg?/Mi az adatkezelés jogalapja? |
Az Auchan online áruház oldalán annak ellenőrzése, hogy az érintett címére szállít-e az Auchan |
A GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja, szerződés előkészítéséhez szükséges lépések megtétele az érintett kezdeményezésére. |
A megrendelések kiszolgálása |
GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja, vagyis szerződés teljesítése, melyben az érintett szerződő fél |
Számlák, szállítólevelek tárolására vonatkozó kötelezettségünk teljesítése |
A GDPR 6. cikk (1) bekezdésének c) pontja alapján jogi kötelezettség teljesítése, melyet a tagállami jogban a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169.§ (2) bekezdése határoz meg. |
Online fizetés a rendelés folyamatában |
GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja, vagyis szerződés teljesítése, melyben az érintett szerződő fél |
Csalás megelőzése (fraud monitoring), fizetés authorizálása érdekében végzett adattovábbítás |
a fizetési szolgáltatók által elvárt erős ügyfélhitelesítés biztosítása, mint a bankkártyákkal való visszaélés megelőzésére irányuló jogos érdek (GDPR 6. Cikk (1) bekezdés f) pontja). A jogos érdeket az Európai Unió szabályozásán alapulva megalkotott a kártyatársaságokat, kibocsátó bankokat, és egyéb pénzforgalmi szolgáltatókat tömörítő EMVCo a 3D Secure 2.x/3.x szabványának és az Európai Bankhatóság A 3DSecure szabványának való megfelelés támasztja alá. |
Az online áruházban vásárolt termékek értékelése |
A GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja, az adatkezelő jogos érdeke maga az értékelés esetén. A weboldal látogatói számára nevesített értékelésnél a név megjelenítése az érintett hozzájárulása, vagyis a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének a) pontja alapján történik. |
Távsegítség nyújtása az online áruház használatához |
Az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja alapján az érintett hozzájárulása. A hozzájárulás megadása úgy történik, hogy az érintett a távsegítséget biztosító felületen található linkre kattintva a képernyő jobb alsó sarkában megjelenő "Co-Browse with our support" feliratra kattint, majd az ott megjelenő egyedi számsort bediktálja a telefonba (a számsor egy ún. “one time password” - egyszer használható jelszó). Amíg a távsegítségi kapcsolat fennáll az érintett eszközén megnyitott Auchan Online Áruház és InfoCenter-es kollégánk között, az érintett kijelzőjén az áruház felülete körül megjelenik egy piros keret, melynek a bal felső sarkában lévő „X” jelöléssel az bármikor bezárható, ezzel megszüntethető az online kapcsolat az InfoCenter és az érintett között. Amennyiben befejeződik az ügyintézés, kollégánk automatikusan zárja a kapcsolatot. Ha az érintett a kapcsolat bontása nélkül továbblép személyes adatai kitöltéséhez, vagy a fizetéshez, a kapcsolat szintén bontásra kerül, kollégánk hozzáférése automatikusan megszűnik. |
Értesítés az ismét készleten lévő termék elérhetőségéről a sikeres rendelés érdekében |
A GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja - az értesítés kérése szerződés előkészítése érdekében az érintett kezdeményezésére tett lépés |
Melyik célhoz |
Milyen adatot kezelünk... |
...és meddig? |
Az Auchan online áruház oldalán annak ellenőrzése, hogy az érintett címére szállít-e az Auchan |
irányítószám |
Az irányítószámot 1 hétig tároljuk |
Rendelések kiszolgálása |
• Email cím (a rendelés visszaigazolásához és a szállítással kapcsolatos értesítéshez) • Titulus, vezetéknév és keresztnév . születési dátum a szolgáltatás igénybevételéhez fűződő korhatár ellenőrzéséhez • Telefonszám (a rendelés kiszolgálásához) • Bizalomkártya vagy Auchan kártya száma a kedvezmények érvényesítésére, pontok jóváírására • Szállítási címek – személyes átvétel esetén a választott áruház Számlázási cím • A megrendelésben szereplő termékek • A megrendelés értéke • A vásárláshoz tartozó egyedi azonosítók • Kedvenc termékek (opcionális) • Megrendelés időpontja • Kiszállítás kért időpontja • Termékek mennyisége és ára • Szállítás módja és ára (ha a szállítás ára kedvezményes, az ezt megalapozó információ), státusza • Fizetés módja |
Az Auchan a rendelések során megadott személyes adatokat a regisztrációs fiók törléséig kezeli, illetve amennyiben a felhasználó 24 hónapon keresztül nem ad le rendelést, akkor a regisztrációja és azzal együtt minden személyes adata, beleértve a rendeléseinek adatait is, visszavonhatatlanul törlésre kerül. Az aktív fiókokhoz tartozó vásárlási előzményeket a rendelés leadásától számított 13 hónapig őrizzük meg, ezt követően anonimizáljuk majd archiváljuk. Gyakorlatban ez a vásárló számára azt jelenti, hogy 13 hónap után ezeket a rendeléseket már nem tudja megtekinteni vagy a fiókjából letölteni, továbbá újrarendelni sem. A megkezdett, de be nem fejezett megrendelések kosarai 2 hónapig maradnak meg a rendszerben, tehát a rendelés még 2 hónapig kiegészíthető és leadható. |
|
• név . Számlázási cím |
Ez alól kivételt képez a rendeléshez kapcsolódóan kiállított számla és szállítólevél, melynek tárolási ideje a számviteli törvény 169.§ (2) bekezdésében meghatározott 8 év. |
Amennyiben az érintettnek volt olyan rendelése, ahol a Simplepay online fizetést választott, ebben az esetben keletkezett, online fizetéshez kötődő adatok:
|
Az online zárolás és fizetés esetén az érintett nevét, a tranzakció azonosítóját, dátumát és időpontját, elnevezett bankkártya esetén az ahhoz tartozó azonosítót (ami nem bankkártyaadat, hanem a fent hivatkozott kódolt azonosító!) és a megrendelés összegére vonatkozó információt, továbbá, ha az rendelkezésre áll, az érintett telefonszámát, e-mail címét, IP címét, szállítási és számlázási címét, és a tranzakció összegére vonatkozó információt az Auchan rendszere továbbítja a SimplePay felülete felé, ezek mindkét célhoz szükségesek.
|
Fizetési csalás monitorozása és megelőzése, online bankkártyás fizetés során 3D Secure 2.0 szolgáltatással erős ügyfélhitelesítés csalás megelőzés érdekében kezelt adatoknál a fizetési tranzakció dátumától számított 5 év (általános polgári jogi elévülési idő) az adatkezelési idő.
A mentett kártya esetén a vásárló a kártyát maga törli, ha már nem szeretné a SimplePay felületén tárolni az adatokat, a tárolási időről maga rendelkezik , de annál az elnevezett kártyánál, amely kapcsán az érintett vásárlónak éppen nyitott rendelése van, a vásárló által megadott és az Auchan oldalán a SimplePay rendszerében tárolt tokenes regisztráció adatai csak a rendelés lezárása után törölhetőek. |
Az online bankkártyás fizetés során 3D Secure 2.0 szolgáltatással csalás megelőzés érdekében végzett erős ügyfélhitelesítés érdekében |
Az online zárolás és fizetés esetén az érintett nevét, a tranzakció azonosítóját, dátumát és időpontját, elnevezett bankkártya esetén az ahhoz tartozó azonosítót (ami nem bankkártyaadat, hanem a fent hivatkozott kódolt azonosító!) és a megrendelés összegére vonatkozó információt, továbbá, ha az rendelkezésre áll, az érintett telefonszámát, e-mail címét, IP címét, szállítási és számlázási címét, és a tranzakció összegére vonatkozó információt az Auchan rendszere továbbítja a SimplePay felülete felé, Az online bankkártyás fizetés során 3D Secure 2.0 szolgáltatással csalás megelőzés érdekében végzett erős ügyfélhitelesítés érdekében az alábbi adatokat továbbítjuk még: A vásárló online vásárlás során használt böngészőjéből gyűjtött adatok: Accept http fejléc értéke, amely az a formátum, ami a http kérés törzsében megjelenik használt böngésző és operációs rendszer neve és verziószáma, alapértelmezett nyelve a böngésző forrás IP címe a böngésző tud-e java kódot futtatni a böngésző nyelve; a böngésző színmélysége; a böngésző képernyőjének magassága; a böngésző képernyőjének szélessége; a böngésző időzónája.
A vásárló vásárlásának módja: Regisztrált vásárlóként Harmadik feles azonosítóval regisztrált vásárlóként (Google, Facebook fiókkal regisztrálva)
|
Fizetési csalás monitorozása és megelőzése, online bankkártyás fizetés során 3D Secure 2.0 szolgáltatással erős ügyfélhitelesítés csalás megelőzés érdekében kezelt adatoknál a fizetési tranzakció dátumától számított 5 év (általános polgári jogi elévülési idő) az adatkezelési idő. |
Az online áruházban vásárolt termékek értékelése
|
név
|
Az Auchan a regisztráció fennállásáig, illetve törlési kérelem benyújtásáig látható a vélemény, illetve amíg a termék elérhető. |
Távsegítség nyújtása az online áruház használatához |
A képernyő megosztással a kollégánk kizárólag az https://online.auchan.hu/ alatt elérhető képernyőjét látja, a böngészőjében megnyitott más oldalait nem, illetve az eszközén tárolt semmilyen adathoz nem fér hozzá. |
Az adatkezelés az ügyintézés előző pontban meghatározott megszűnéséig tart. |
Értesítés az ismét készleten lévő termék elérhetőségéről a sikeres rendelés érdekében |
e-mailcím |
Az értesítés kiküldését követően töröljük az e-mailcímet |
Adatfeldolgozó igénybevétele, adatai és tevékenysége:
Egyéb szereplők a folyamatban:
Ez a pont az "Auchan Online Áruház - élelmiszer bevásárlás" Android applikáció és az "Auchan Online Áruház" iOS applikáció által végzett adatkezelésre vonatkozik (továbbiakban együtt: Applikáció)
Az online áruház Applikáción keresztül történő meglátogatása és az Applikáción keresztül leadott rendelések esetén az adatkezelés annyiban tér el az online áruházra vonatkozó részben foglaltaktól, hogy az Applikáció az azon keresztül a webáruházba belépő felhasználók belépési idejét rögzíti, és elmenti a felhasználó első és utolsó belépési idejét.
Helyadatokat nem kezelünk.
Mi célunk az adatokkal? |
Mit jelent ez pontosan? |
Az Alapprogramban történő részvétel, a Programba tartozó szolgáltatások nyújtása |
Az Auchan a Program keretein belül az egyes Programban részt vevő vásárlói részére – egy Bizalomkártya és egy Társkártya nyújtásával – meghatározott kedvezményeket biztosít akként, hogy termékek megvásárlásakor a Résztvevők Bizalomkártyájára ún. Bizalompontokat ír jóvá, melyet később a Résztvevők felhasználhatnak arra, hogy következő vásárlásakor a vételár egy részét ebből egyenlítsék ki.
A Programban történő részvétel körébe tartozik a Programban és a Csatlakozó Programokban való részvételhez kapcsolódó kedvezmények jóváírása, kezelése, a valamennyi résztvevőnek biztosított Bizalomkártya Bónusz Program és matricák biztosítása, nem reklámcélú tájékoztatások (pl., tájékoztatás részvételi feltételek változásáról) és az azzal kapcsolatos, a Program megfelelő működtetéséhez szükséges adminisztratív kötelezettségek ellátása.
Visszáruzás, téves vagy visszaélésől származó pontjóváírás esetén a pontokat levonjuk az egyenlegből.
|
Marketing adatbázis építése |
A csatlakozó programokhoz olyan Bizalomkártyás vásárlók csatlakozhatnak, akik hozzájárultak az általános vagy profilalkotáson alapuló megkeresések fogadásához. A feltételt a belépéskor vizsgáljuk, ezt követően az érintett bármikor leiratkozhat, de ebben az esetben csak a fiókjába betöltött kedvezményeket kapja, a külön kiküldött ajánlatokat nem. |
A csatlakozó programokban való részvétel, az ezekhez tartozó szolgáltatások nyújtása |
A részvételi feltételekben megjelölt csatlakozó programok részeként személyre szabott és minden résztvevő számára elérhető kuponokat töltünk be a program résztvevőinek fiókjába, illetve azoknak, akik hozzájárultak telefonon vagy SMS-ben küldött reklámcélú megkeresésekhez. Az ajánlatok generálásához automatizált adatkezelést is alkalmazunk, egyes ajánlatok profilalkotáson alapulnak. |
Bizalomkártyás visszaélések kiszűrése - ideértve a Business Bizalomkártyát is |
A visszaélések elkerülése érdekében az átlagostól eltérő vagy egyébként visszaélésgyanús kártyahasználatról a rendszer automatikus értesítést küld az áruház biztonsági szolgálata részére. Az átlagos használatot nem az adott kártyabirtokos szokásaihoz, hanem egy általunk átlagosként meghatározott kártyahasználathoz mérjük. |
ÁFÁ-s számla kibocsátása Bizalomkártya/Business Bizalomkártya segítségével |
A Program résztvevői számára azonnali és gyors ÁFÁ-s számla kibocsátást is biztosítunk vevőszolgálatainkon, továbbá azon áruházainkban, amelyek rendelkeznek az erre szolgáló kioszkkal, a számlát a kioszkból is ki lehet nyomtatni. |
Melyik célunkat |
Miért valósíthatjuk meg?/Mi az adatkezelés jogalapja? |
A Programban, illetve választás esetén a csatlakozó programokban történő részvétel, a Programba tartozó szolgáltatások nyújtása |
a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja, mivel a Program és az abban foglalt szolgáltatások tekintetében a Résztvevők és az Auchan szerződő felek
|
Marketing adatbázis építése |
a GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja - az érintett hozzájárulása, melyet a csatlakozás előtt már megadott és a csatlakozáskor még nem vont vissza. Csatlakozást követően a hozzájárulás bármikor, a fiókba betöltött meglévő és a jövőben biztosított kedvezmények elvesztése nélkül visszavonható (hírlevél már nem érkezik) |
A Csatlakozó Programok kapcsán kezelt adatok |
a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja, mivel a Program és az abban foglalt szolgáltatások tekintetében a Résztvevők és az Auchan szerződő felek. A szerződésben személyre szabott kedvezmények biztosítása is szerepel, ezek biztosításához automatizált adatkezelést és profilalkotást is alkalmazunk. Az érintett gyermekére vonatkozó adatok kezelése a promócióval összefüggésben vagy attól függetlenül a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja, mivel az érintett gyermekhez képest harmadik fél (a Programban résztvevő) érdekében történik az adatok kezelése. Az adatkezelés célja csalás megelőzése, a promócióban részvétel feltételeinek ellenőrzése, továbbá önkéntes adatszolgáltatásnál jogos gazdasági érdek. |
Kártyahasználattal kapcsolatos visszaélések kiszűrése |
a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja, mivel az Adatkezelő jogos érdeke a csalások megelőzése. |
ÁFÁ-s számla kibocsátása |
Az ÁFÁ-s számla kibocsátásával kapcsolatos adatkezelés jogalapja a GDPR 6. Cikk (1) bekezdésének c) pontja alapján jogi kötelezettség teljesítése, melyet a tagállami jogban az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 159.§ és 169.§ határoz meg. |
Melyik célhoz |
Milyen adatot kezelünk... |
...és meddig? |
Bizalomkártya Alapprogram |
Bizalomkártya funkció használata esetén a fiók alapadatain túl:
kötelező: lakcím
opcionális: mobiltelefonszám, gyerekek születési dátuma, rendelkezik-e gépjárművel (igen/nem), csatlakozó program kiválasztására vonatkozó információ
hozzárendelt információk: regisztrációs áruház (nem a vásárló adja meg és papíralapú regisztrációnál jelenik meg a BIP-ben, online regisztrációnál az online regisztráció ténye látszik), regisztráció ideje, regisztrációt végző hostess, Bizalomkártya száma
Business esetén:
kötelező: székhely opcionális: rendelkezik-e gépjárművel (igen/nem), foglalkoztatottak száma, rendszám hozzárendelt információk: regisztrációs áruház (nem a vásárló adja meg és papíralapú regisztrációnál jelenik meg a BIP-ben, online regisztrációnál az online regisztráció ténye látszik), regisztráció ideje, reigsztrációt végző hostess, Business Bizalomkártya száma
|
Amennyiben a kártya törlése az Auchan fiók törlése miatt történik meg, illetve, ha az érintett a kártya törlését kéri, az érintett azonosítására alkalmas valamennyi adatot töröljük, kizárólag irányítószáma, születési éve, neme és a vásárlási előzményei maradnak meg.
A törlés legkésőbb a kilépéstől számított 30 napon belül megtörténik. Az Auchan a letiltani kért Bizalomkártyát a bejelentést követő 5 (öt) munkanapon belül érvényteleníti.
|
Családos nap, Bébé program |
a Résztvevővel egy háztartásban élő legalább egy 18, Bébé Program esetén 6 év alatti gyermek születési idejének megadása (év, hónap, nap) A megadott adatok valódiságának ellenőrzéséhez szükséges a gyermek lakcímkártyájának bemutatása.
A Résztvevők gyermekeire vonatkozó adatok forrása minden esetben az adott személlyel kapcsolatban álló Résztvevő. |
a gyermek 18 éves koráig |
A Nyugdíjas Nap Promócióban |
A nyugdíjas Résztvevő kizárólag a Részvételi Szabályzatban való egyszeri beazonosítás érdekében köteles egy személyazonosságát igazoló fényképes irat bemutatására az Adatkezelő bármelyik áruházának vevőszolgálatán, továbbá köteles nyugdíjjogosultságának igazolására bemutatni egy igazoló iratot.
|
a kártya törléséig vagy a kedvezményre vonatkozó nyilatkozat visszavonásáig |
Visszaélések kiszűrése |
maszkolt névadatok, maszkolt kártyaszám, irányítószám, település, átlagostól eltérő kártyahasználat adatai |
Visszaélések kiszűrésére szolgáló információkat a vizsgálat idejére kezeljük, azt követően töröljük. Amennyiben a vizsgálat alapján egyéb eljárás indul, az adatokat az arra irányadó szabályok szerint kezeljük tovább. |
ÁFÁ-s számla kibocsátása a Bizalomkártya/Business Bizalomkártya segítségével |
név, cím (az összeg, vásárolt termék adata a kasszarendszerből származó adat) |
Az ÁFÁ-s számla adatkezelési ideje 8 év a számviteli törvény 169.§ (2) bekezdésében foglaltak alapján. |
Extenda kasszán a szoftver és hardvereszközök (Bankkártyás terminál kivételével minden eszköz ide tartozik) teljeskörű üzemeltetését végzi, melybe beletartozik a tranzakciószintű hibakezelés, ennek kapcsán a tranzakciós logok vizsgálata, elemzése.
Ajánlatainkra kíváncsi vásárlóink kétféle tartalom közül választhatnak. Aki hozzájárul a marketingcélú megkereséshez, választhat, hogy:
a) csak általános információkat kapjon vagy
b) az üzeneteket, ajánlatokat (ideértve a személyre szabott kupont, ajándékot is) egy róla alkotott profil alapján küldjük, de az általános ajánlatokat ilyenkor is megkapja.
A fentieken túl az Auchan Magyarország Kft. által szervezetett nyereményjátékokra történő regisztráció során is van lehetőség egy erre szolgáló külön checkbox beikszelésével az általános hírlevélre történő feliratkozásra.
Mi célunk az adatokkal? |
Mit jelent ez pontosan? |
Általános hírlevél küldése |
nem személyre szabott reklámtartalom az Auchan és partnerei által kínált termékekről, szolgáltatásokról, nyereményjátékokról szóló megkeresések, tájékoztatók és információk küldése hírlevél elégedettségi kérdőívek küldése, az érintett által választott kommunikációs csatornán. (Business Bizalomkártya esetén általános, vállalkozások számára is érdekes tartalmak.) |
Személyre szabott megkeresések és ajánlatok eljuttatása a résztvevőkhöz |
Az érintettet megillető testreszabott ajánlatok, (ideértve a termékajánlót, matricát, Bizalomkártya Bónusz ajánlatot, tárgyi ajándékot, Bizalompontot, kupont), az áruházban és az online áruházban történő vásárlások adatai alapján küldött elégedettségi kérdőívek, születésnapi üdvözlet küldésére vagy az érintett Bizalomkártya fiókjába történő betöltése. Az ajánlatok között partnereink ajánlatai is megtalálhatóak, ehhez ők tőlünk nem kapnak személyes adatot, az ajánlataikat mi küldjük el vagy jelenítjük meg az érintetteknek. Ebbe a körbe tartozik a kosárelhagyó e-mail küldése is, amit akkor küldünk, ha a vásárló az online áruházi funkció használata esetén termékeket tesz a kosarába, de nem vásárolja meg azokat.
A TOP Bizalomkártyás vásárlók meghívása a nekik szóló rendezvényre a Részvételi Feltételekben meghatározottak szerint. A meghívás a Résztvevő által megadott telefonszámon vagy e-mailcímen történik.
Business Bizalomkártya esetén korábban a vállalkozás által vásárolt termékek adatait használjuk fel annak érdekében, hogy olyan termékeket ajánljunk, amelyek véleményünk szerint az adott vállalkozás számára érdekesek lehetnek. Az ajánlatok nem természetes személyek részére szólnak, ilyen jellegű ajánlatokat a természetes személyeknek szóló Bizalomkártya programban küldünk. |
Megbízható bolt program |
vásárló elégedettség-mérés a program keretében |
Születési dátum kezelése nagykorúság igazolása céljából |
a Grt-ben foglalt jogi kötelezettség teljesítése |
Profilalkotás és statisztikák készítése kereskedelmi célra |
Vásárlóink preferenciái, vásárlási szokásai, a vásárlói kör összetétele azért is fontos számunkra, hogy lássuk, milyen vásárlói körök milyen termékeket kedvelnek, így kínálatunk alakításában fontos szerepet játszanak ezek az elemzések. Ennek körében vásárlói szegmenseket alkotunk és leíró és a vásárlói szokásokat illető prediktív analitika tevékenységeket végzünk a vásárlások elemzése útján. A nem kötelezően megadandó személyes adatok ezekhez az elemzésekhez is plusz információt adnak nekünk. |
Címzett reklámküldemény küldése (postai úton küldött reklám) |
Általános ajánlatokat tartalmazó papíralapú reklámküldemény megküldése |
Melyik célunkat |
Miért valósíthatjuk meg?/Mi az adatkezelés jogalapja? |
Általános hírlevél küldése |
az érintett kifejezett hozzájárulása, vagyis a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének a) pontja. Az ajánlatok küldése és megjelenítése a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény 6. §, illetve az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 14.§ alapján történik.
A hozzájárulás bármikor visszavonható a tájékoztatóban megjelölt elérhetőségeken.
Aki hozzájárul a marketingcélú megkeresésekhez, választhat, hogy SMS-t, emailt vagy mindkettőt szeretne kapni. Ezekről a leiratkozást is külön-külön biztosítjuk, így végig a vásárló választása lesz, hogy hogyan kommunikáljunk vele. |
Személyre szabott ajánlatok megküldése és megjelenítése, hírlevél küldése, termékekkel kapcsolatos és általános kérdőívek kiküldése. |
az érintett kifejezett hozzájárulása, vagyis a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének a) pontja. Az ajánlatok küldése és megjelenítése a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény 6. §, illetve az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 14.§ alapján történik.
A hozzájárulás bármikor visszavonható a tájékoztatóban megjelölt elérhetőségeken.
A hozzájárulás megadása önkéntes. A hozzájárulás hiányában az érintett nem értesül ajánlatainkról.
Aki hozzájárul a marketingcélú megkeresésekhez, választhat, hogy SMS-t, emailt vagy mindkettőt szeretne kapni. Ezekről a leiratkozást is külön-külön biztosítjuk, így végig a vásárló választása lesz, hogy hogyan kommunikáljunk vele. |
Megbízható bolt program |
az érintett kifejezett hozzájárulása, vagyis a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének a) pontja a hozzájárulást a vásárló megrendeléskor adja meg egy checkbox bejelölésével |
A vásárlói szegmensek alkotása és a tranzakciók elemzése kereskedelmi és statisztikai célra |
a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja, vagyis az adatkezelő jogos érdeke, a megalapozott kereskedelmi döntések előkészítése, jogos gazdasági érdek |
Születési dátum kezelése nagykorúság igazolása céljából |
GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja - jogi kötelezettség teljesítése, melyet a tagállami jogban a gazdasági reklámtevékenységről szóló 2008. évi XLVIII. törvény 6.§ (2) bekezdése határoz meg |
Címzett reklámküldemény küldése (postai úton küldött reklám) |
a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja, vagyis az adatkezelő jogos érdeke, marketingtevékenység - összhangban a gazdasági reklámtevékenységről szóló 2008. évi XLVIII. törvény 6.§ (4) bekezdésével. Az opt-out lehetősége biztosított, a bizalomkartya@auchan.hu emailcímen vagy postacímünkön jelzi az érintett, hogy nem szeretne több ilyen küldeményt kapni, nem küldünk többet. Ha a nyilatkozatát postai úton küldte, a postaköltéségét jóváírjuk Bizalomkártyáján. |
Melyik célhoz |
Milyen adatot kezelünk... |
...és meddig? |
Általános hírlevél küldése |
név, a kommunikációs csatorna függvényében e-mailcím vagy telefonszám vagy mindkettő |
Ezzel a céllal összefüggésben a leiratkozásig/hozzájárulás visszavonásáig, de amíg az adatok más célhoz , pl. Bizalomkártya, online áruházi vásárlások még szükségesek, maguk az azonosító és kapcsolattartási adatok megmaradnak
Amennyiben az érintett inaktivitást mutat a hírlevél adatbázisban, vagyis két éven belül legalább két alkalommal nem nyitja meg a leveleket és nem is kattint bennük, akkor az Auchan, az Érintett számára figyelmeztető email küldése után 7 nappal leiratkoztatja az érintettet
|
Személyre szabott ajánlatok megküldése és megjelenítése, hírlevél küldése, termékekkel kapcsolatos és általános kérdőívek kiküldése. |
név, a kommunikációs csatorna függvényében e-mailcím vagy telefonszám vagy mindkettő
Az egyes vásárlói körök, továbbá a személyre szabott ajánlatok megalkotása automatizált adatkezelésen alapul. Ennek keretében a érintettek áruházi vagy online vásárlásairól kimutatások készülnek, ezekből, valamint az érintettek által megadott egyéb adatokból (pl. rendelkezik gépjárművel) vonunk le következtetéseket, és jut el a vásárlóhoz a személyre szabott ajánlat az általa választott csatornán.
Hogy az online viselkedés a profil része lesz-e a látogató beállításaitól függ, erre vonatkozóan aktuális Adatkezelési Tájékoztatónk ad iránymutatást. Ugyanez igaz arra is, hogy milyen termék jelenik meg az érintett számára az online felületeken. Az online áruház termékajánlói az alapján ajánlanak terméket, hogy milyen termékeket tekintett meg korábban a vásárló. Mivel tiszteletben tartjuk vásárlóink magánélethez való jogát, ezek az elemzések ahogy eddig sem, a jövőben sem terjednek majd ki valláshoz vagy szexuális élethez fűződő termékekre, nem vizsgáljuk továbbá azt sem, hogy a vásárolt termékek összessége utalhat-e ételérzékenységre, mert egészségi állapotra vonatkozó adatot még következtetés formájában sem szeretnénk kezelni. Ha a személyre szabott ajándékot kiszállítjuk, a kiszállítási címadatot is kezeljük. |
Ezzel a céllal összefüggésben a leiratkozásig/hozzájárulás visszavonásáig, de amíg az adatok más célhoz , pl. Bizalomkártya, online áruházi vásárlások még szükségesek, maguk az azonosító és kapcsolattartási adatok megmaradnak
Amennyiben az érintett inaktivitást mutat a hírlevél adatbázisban, vagyis két éven belül legalább két alkalommal nem nyitja meg a leveleket és nem is kattint bennük, akkor az Auchan, az Érintett számára figyelmeztető email küldése után 7 nappal leiratkoztatja az érintettet |
Megbízható bolt program |
e-mail-cím |
A tárolt személyes adatokat az adat átadásától számított 18 hónap elteltével automatikusan törli az Árukereső, de az anonimizált értékeléseket saját üzleti tevékenységének céljából felhasználhatja. |
profilalkotás kereskedelmi célra, statisztika |
Vásárlóink egyes jellemzői (életkor, gyermekek száma, gépjárművel rendelkezik-e) preferenciái, vásárlási szokásai, a vásárlói kör összetétele, arra vonatkozó információ, hogy milyen vásárlói körök milyen termékeket kedvelnek
A webáruházban leadott rendelésekről - összhangban a GDPR Preambulumának (50) bekezdésével - anonim statisztika készül az alábbi szempontok szerint: élelmiszer vagy nemélelmiszer rendelés, 30, 90 és 180 napos élelmiszervásárlások darabszáma, összege, az utolsó vásárlás dátuma.
Az elemzés eredménye már csak aggregált adatokat tartalmaz |
Az elemzés eredménye már csak aggregált adatokat tartalmaz |
Születési dátum kezelése nagykorúság igazolása céljából |
születési dátum |
a leiratkozással egyidejűleg, kivéve, ha az Auchan fiók kezelése még tart, ez esetben ebből a célból az adatot tovább kezeljük |
Címzett reklámküldemény küldése (postai úton küldött reklám) |
név, lakcím |
a tiltakozási jog gyakorlásáig, , de amíg az adatok más célhoz , pl. Bizalomkártya, online áruházi vásárlások még szükségesek, maguk az azonosító és kapcsolattartási adatok megmaradnak
|
Mi célunk az adatokkal? |
Mit jelent ez pontosan? |
Időszakonként visszatérő adatpontosítási felhívás, adattisztítás |
A Programhoz kapcsolódnak GDPR által meghatározott adatkezelői kötelezettségek a rendelt alapelvei miatt, így az adatkezelő az adatok pontossága, naprakészsége érdekében adattisztítást végez, ennek során az érintetteket adategyeztetés érdekében is megkeresi adatpontosítás szükségessége esetén. Ennek keretében a pontatlan adatok, úgyszintén a kötelező adatokat nem teljes mértékben tartalmazó fiókok (ideértve az egységes Auchan fiókra való átálláskor nem pótolt kötelező adatokat tartalmazó fiókokat is), amennyiben az adatok pontosításában, kiegészítésében az érintett nem működik együtt - törlésre kerülnek. |
Tájékoztatás küldés adatkezelési tájékoztató változásairól |
Az érintettek az adatkezelési tájékoztató tartalmának változásairól is értesítést kapnak. |
Ügyfélazonosítás |
panaszkezelést, ügyintézést megelőzően ügyfélazonosítást végzünk pl. regisztráció és adatmódosítás esetén, termék visszaváltása esetén az egyenleg csökkentése érdekében |
Érintetti kérelmek teljesítése |
Az érintett kérelmének kivizsgálása és teljesítése majd az anyag megőrzése az elszámoltathatóság elvének való megfelelés érdekében |
Melyik rész-célunkat |
Miért valósíthatjuk meg?/Mi az adatkezelés jogalapja? |
Időszakonként visszatérő adatpontosítási felhívás, adattisztítás |
a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja, mivel az Adatkezelő jogos érdeke, hogy a GDPR alapelveinek megfelelően működjön, de ehhez a Program résztvevőinek közreműködésére is szükség van. |
Tájékoztatás küldés adatkezelési tájékoztató változásairól |
a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja, mivel az Adatkezelő jogos érdeke, hogy a GDPR alapelveinek megfelelően működjön, az adatkezelés átláthatósága biztosított legyen |
Ügyfélazonosítás |
a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja, mivel az Adatkezelő jogos érdeke, hogy a GDPR alapelveinek megfelelően működjön, vagyis megfelelő adatbiztonságot biztosítson a működés során, továbbá a csalásokat megelőzze. |
Érintetti kérelmek teljesítése |
a kérelem teljesítésének jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének c) pontja, az uniós jogban meghatározott jogi kötelezettség teljesítése, majd a tárolás ideje alatt az elszámoltathatóság elvének megfelelés érdekében az adatkezelő jogos érdeke, a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja |
Melyik célhoz |
Milyen adatot kezelünk... |
...és meddig? |
Időszakonként visszatérő adatpontosítási felhívás, adattisztítás |
az érintett neve, elérhetősége, a tisztítást, pontosítást igénylő adat |
a felhívás kiküldéséig és az adattisztítás, -pontosítás elvégzéséig |
Tájékoztatás küldés adatkezelési tájékoztató változásairól |
e-mail cím |
a tájékoztató kiküldéséig |
Ügyfélazonosítás |
Úgy történik, hogy az érintettnek meg kell adnia kártyaszámát, nevét és születési dátumát és lakcímét,
Business bizalomkártya esetén kártyaszámát, email címét, adószámát, székhelyét |
az alapügy részeként kezeljük, ha rögzített csatornán történik, az alapügy adatkezelési ideje szerint |
Érintetti kérelmek teljesítése |
a kérelemben vagy az azzal kapcsolatos kommunikáció során megadott azonosító és az üggyel kapcsolatos egyéb személyes adatok |
a kérelemre adott választól számított 5 évig |
Az érintett jogosult arra, hogy az Adatkezelőtől tájékoztatást kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha igen, jogosult arra, hogy a személyes adataihoz és a következő információkhoz hozzáférést kapjon:
Az Auchannak az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát az érintett rendelkezésére kell bocsátania. Az érintett által kért további másolatokért az Adatkezelő az adminisztratív költségeken alapuló, észszerű mértékű díjat számíthat fel. Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, az információkat széles körben használt elektronikus formátumban kell rendelkezésre bocsátani, kivéve, ha az Érintett ezt másként kéri.
Az érintett kérésére az Adatkezelőnek indokolatlan késedelem nélkül helyesbítenie kell a rá vonatkozó pontatlan személyes adatokat. Az adatkezelés céljának figyelembevételével az érintett kérheti a hiányos személyes adatok kiegészítését is. Az érintett saját adatait maga is helyesbítheti fiókjában.
Az érintett maga is el tudja végezni felhasználói adatainak módosítását az https://online.auchan.hu/profile/settings link “Adatok módosítása” vagy “E-mailcím módosítása” gomb kiválasztásával.
Az Adatkezelő az érintett kérésére köteles korlátozni az adatkezelést az alábbi feltételek valamelyikének teljesülése esetén:
Ha az adatkezelés korlátozás alá esik, az ilyen személyes adatokat a tárolás kivételével csak az alábbi célokból, illetve jogalapok alapján lehet kezelni:
Amennyiben az adatkezelés korlátozása feloldásra kerül az Auchan köteles erről az érintettet előzetesen tájékoztatni, akinek a kérésére korlátozták az adatkezelést.
Saját helyzetével kapcsolatos okból az érintett bármikor tiltakozhat személyes adatainak jogos érdeken alapuló kezelése ellen, ideértve a profilalkotást is. Ebben az esetben a személyes adatok nem kezelhetők tovább, kivéve, ha az Adatkezelő bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan az ő oldalán fellépő jogos érdek indokolja, amely elsőbbséget élvez az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.
Közvetlen üzletszerzés érdekében történő adatkezelés esetén az érintett bármikor tiltakozhat a rá vonatkozó személyes adatok e célból történő kezelése ellen, ideértve a profilalkotást is, amennyiben az a közvetlen üzletszerzéshez kapcsolódik. Amennyiben az érintett tiltakozik a személyes adatok közvetlen üzletszerzés érdekében történő kezelése ellen, akkor a személyes adatai a továbbiakban e célból nem kezelhetők.
Az Érintettnek bármikor ingyenes és korlátlan lehetősége van arra, hogy a hozzájárulását visszavonja. A hozzájáruláson alapuló adatkezeléseknél a jogalapra vonatkozó pontban a jog gyakorlási módját külön-külön feltüntettük.
Mivel a kommunikáció csatornák elkülönülnek, a hozzájárulást mindegyikre és külön-külön is vissza lehet vonni a felületen, illetve közvetlenül az üzenetben.
A hozzájárulás visszavonása a címzett reklámküldemény, a és személyes adatok kezelése nélkül történő nyomtatott reklám- és/vagy akciós újságok (katalógusok stb.) Érintettek részére történő eljuttatását nem érinti.
Az Auchan a hozzájárulások visszavonásának illetve lemondásoknak a regisztrálását – technikai okok miatt – legfeljebb 15 (tizenöt) napos átfutási idővel tudja vállalni, azaz az Auchan adatkezelése az érintett hozzájárulásának visszavonását, illetve a lemondást tartalmazó nyilatkozatának Auchannal való közlését követő legkésőbb 15. (tizenötödik) napon szűnik meg. Ez alól kivételt képez az elektronikus hírlevelekben lévő „leiratkozási” linkre való kattintás, ebben az esetben a hozzájárulás visszavonása azonnal megtörténik.
Az érintett kérésére az Auchan indokolatlan késedelem nélkül törli a rá vonatkozó személyes adatokat. Ezenkívül az Adatkezelő köteles az érintettre vonatkozó személyes adatok indokolatlan késedelem nélküli törlésére, amennyiben:
Ha az Adatkezelő nyilvánosságra hozta a személyes adatot, és azt a fentiek értelmében törölni köteles, az elérhető technológia és a megvalósítás költségeinek figyelembevételével minden észszerűen elvárható lépést meg kell tennie – ideértve technikai intézkedéseket – annak érdekében, hogy tájékoztassa az adatokat kezelő többi adatkezelőt arról, hogy az érintett kérelmezte tőlük a szóban forgó személyes adatokra mutató linkek vagy e személyes adatok másolatának, illetve másodpéldányának törlését.
Tilos az adatokat törölni, amennyiben az adatkezelés:
Az online áruház esetén az érintett maga is el tudja végezni fiókja törlését a https://online.auchan.hu/profile/settings linken a “Felhasználói fiókom törlése” gomb kiválasztásával. A többi cél tekintetében egyelőre kérelemre történik a törlés.
Az érintett jogosult arra, hogy
Ez a jog akkor gyakorolható, ha az adatkezelés hozzájáruláson, vagy szerződésen alapul és az adatkezelés automatizált módon történik.
Az online áruház esetén az érintett maga is el tudja végezni fiókjából a róla kezelt adatok exportálását a https://online.auchan.hu/profile/settings linken a “Felhasználói adataim letöltése” gomb kiválasztásával, a többi adatra nézve egyelőre kérelmet tud benyújtani.
Az érintett jogosult arra, hogy ne terjedjen ki rá az olyan, kizárólag automatizált adatkezelésen – ideértve a profilalkotást is – alapuló döntés hatálya, amely rá nézve joghatással járna vagy őt hasonlóképpen jelentős mértékben érintené. Az érintettet ez a jog alanyi alapon megilleti, így annak gyakorlása nem függ attól, hogy ezt kérelmezi vagy sem.
Automatizált adatkezelés így kizárólag abban az esetben alkalmazható, ha az
Az első két esetben az adatkezelő köteles megfelelő intézkedéseket tenni az Érintett jogainak, szabadságainak és jogos érdekeinek védelme érdekében, ideértve az Érintettnek legalább azt a jogát, hogy
Az alkalmazhatóság fenti eseteiben a döntések nem alapulhatnak a személyes adatok különleges kategóriáin, kivéve a kifejezett hozzájárulást és a jelentős közérdeket, és csak abban az esetben, ha az érintett jogainak, szabadságainak és jogos érdekeinek védelme érdekében megfelelő intézkedések megtételére került sor.
A jelen tájékoztatóban foglalt adatkezelések tekintetében az érintett jogosult arra, hogy a halálát követő érintetti jogok gyakorlása érdekében nyilatkozatot tegyen (ügyintézési rendelkezés, illetve közokiratban vagy teljes bizonyító erejű magánokiratban tett nyilatkozat fogadható el).
A nyilatkozattétel érdekében, továbbá az elhunyt érintett halálát követő joggyakorlás tárgyban az a tájékoztatóban megjelölt elérhetőségeken az Auchan Jogi Osztályával kell kapcsolatba lépni.
Aki elhunyt érintett kapcsán szeretne jogokat gyakorolni, mivel ez iratok bemutatásával jár, a kérelmet az áruházi vevőszolgálatok intézik, személyes megjelenés szükséges hozzá. Mivel a kártyán található pontegyenlegnek értéke van, elhunyt személy Bizalomkártyáját kizárólag nullás pontegyenleg esetén, elhunyt személy online áruházi fiókját pedig a már teljesített és fizetett rendelések esetén tudjuk törölni.
Az elhunyt érintett halálát követő jognyilatkozatban erre kijelölt személy vagy az érintett Polgári Törvénykönyv szerinti közeli hozzátartozója általi joggyakorlás esetén az Auchan megvizsgálja, hogy a kérelemben megjelölt jog gyakorolható-e. Amennyiben igen, ellenőrzi az érintett halálának tényét és idejét, melyet a joggyakorlásra jogosult személy halotti anyakönyvi kivonattal vagy bírósági határozattal igazol, valamint a joggyakorlásra jogosult személy saját személyazonosságát, melyet közokirattal igazol, továbbá azt, hogy az érintett valóban tett-e ilyen nyilatkozatot vagy a közeli hozzátartozó személyazonosságát, melyet közokirattal igazol, továbbá azt, hogy a közeli hozzátartozó kapcsolat valóban fennáll-e az elhunyttal. E tényekről történő meggyőződést dokumentálni kell, de a fenti iratokról másolat nem készíthető.
Aki kijelölő nyilatkozat alapján jár el, az alábbi dokumentumokat hozza magával:
A kijelölő nyilatkozat meglétét a Vevőszolgálat a Jogi Osztállyal egyezteti, abból nem kell saját példányt felmutatni.
Aki közeli hozzátartozó, az alábbi dokumentumokat hozzon magával:
E tényekről történő meggyőződést dokumentálnnuk kell, de a fenti iratokról másolatot nem készítünk. Az erről szóló adatkezelési tájékoztató a vevőszolgálatokon elérhető.
Az Auchan kérelemre tájékoztatja az érintett Polgári Törvénykönyv szerinti közeli hozzátartozóját, ha az érintett elhunytát követően valaki a jogokat gyakorolta, valamint az ennek során tett intézkedésekről, kivéve, ha azt az érintett az érintetti jogok gyakorlására jogosult személyt kijelölő nyilatkozatában megtiltotta.
Amennyiben úgy érzi, hogy személyes adatainak kezelésével kapcsolatban sérelem érte, kérjük, hogy a fenti email-címen jelezze azt részünkre, és mindent elkövetünk annak orvoslása érdekében.
Ettől függetlenül minden érintett jogosult arra, hogy panaszt tegyen valamelyik – különösen szokásos tartózkodási helye, munkahelye vagy a feltételezett jogsértés helye szerinti tagállamban lévő – felügyeleti hatóságnál a rá vonatkozó személyes adatok kezelése megsértése esetén.
Jogorvoslati lehetőséggel, panasszal a következő elérhetőségeken lehet élni:
Név: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
Cím: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11. / 1363 Budapest, Pf.9.
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Weboldal: www.naih.hu
Fentieken túl az Érintettet megilleti a bírósághoz fordulás joga is.
Hatályos: 2023. 04. 20-tól